رئیس‌جمهور رحلت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت
کد خبر: 3480441
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
با صدور پیامی؛

رئیس‌جمهور رحلت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت

گروه سیاسی: دکتر روحانی در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم متدین خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت ا... حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیر گذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.

فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی الرضا(ع) محشور فرماید.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران


captcha