حضور گسترده مردم در انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی بود
کد خبر: 3480444
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
آیت‌الله خاتمی:

حضور گسترده مردم در انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی بود

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: میزان حضور مردم استان زنجان در انتخابات 7 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود که این موضوع نشان‌دهنده اقتدار و بلوغ سیاسی مردم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ظهر امروز، چهاردهم اسفندماه، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات هفته گذشته، اظهار کرد: میزان حضور مردم استان زنجان در انتخابات 7 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود که این موضوع نشان‌دهنده اقتدار و بلوغ سیاسی مردم است و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی حضور مردم در صحنه است لازم می‌دانم از این مشارکت سیاسی گسترده قدردانی کنم.

امسال به یاد شهدای استان سه‎هزار اصله درخت خواهیم کاشت

وی افزود: در هفته جاری روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی را پیش رو داریم، لذا با توجه به اینکه زمین تنها محل زندگی بشر است باید در حفظ آب و خاک کوشا باشیم و امسال در هفته منابع‌طبیعی شعار «به یاد هر شهید درختی می‌کاریم»، این شعار را ملاک عمل خود قرار داده و حداقل سه‌هزار اصله درخت طی این هفته خواهیم کاشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری، تصریح کرد: در امور دینی با دو نوع انفاق واجب و مستحب مواجه هستیم که اگر میزان انفاق واجب کافی بوده و نیاز مستمندان را برطرف کند نیازی به انفاق مستحب وجود ندارد و متمولان جامعه آگاه باشند که خداوند برای آن‌ها وظیفه‌ای تعیین کرده است و این حق نیازمندان بر گردن آن‌ها تا زمانی که نیاز آن‌ها به طور کامل از بین نرود، وجود دارد.

خطیب نمازجمعه زنجان با بیان اینکه در بین مردم زنجان، روح احسان و نیکوکاری موج می‌زند و فعالیت‌های کمیته امداد، بهزیستی و خیریه‌های فعال استان شاهدی بر این روح نیکوکاری بین مردم زنجان است، خاطرنشان کرد:.در آستانه سال جدید باید از صمیم قلب نیاز نیازمندان جامعه را درک و در حد توان برای رفع آن بکوشیم.

راهیان نور گامی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: 20 اسفند به عنوان روز ملی راهیان‌نور معرفی شده است و با توجه به اینکه هشت سال دفاع‌مقدس در تاریخ افتخارآفرین جمهوری اسلامی ایران قطعه‌ای نورانی و نشان‌دهنده قدرت و اقتدار ملی بوده، یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان معرفی مناطق جنگی به جوانان است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: سال گذشته پنج میلیون نفر که بیشتر آنان جوان بودند به مناطق جنگی سفر کرده و با ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع‌مقدس آشنا شدند و این موضوع را می‌توان گام مثبتی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق و مبارزات آن‌ها در این کشورها، یادآور شد: عمق استراتژیک ایران مناطقی همچون سوریه، لبنان، فلسطین و نوار غزه است که می‌توان آن را خاکریز اول در مبارزه با دشمن دانست، لذا اگر از این دولت‌ها حمایت نکرده و جوانان در این کشورها به مبارزه با داعش نپردازند، مجبور به جنگ با آن‌ها در مرزهای خود خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: در رأس این توطئه آمریکا، اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی قرار دارد که برای ایجاد امنیت برای اسرائیل تلاش کرده و حزب‌الله را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند، این در حالی است که معتقدیم وعده پروردگار برای پیروزی نزدیک بوده و دشمنان در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای حفظ اسرائیل هستند.

captcha