انتخابات هفتم اسفند سیمای وحدت و همدلی ایران را به دنیا نشان داد
کد خبر: 3480488
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
میرعمادی:

انتخابات هفتم اسفند سیمای وحدت و همدلی ایران را به دنیا نشان داد

گروه سیاسی و اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که انتخابات هفتم اسفند سیمای وحدت و همدلی ایران را به دنیا نشان داد، گفت: انتخابات هفتم اسفند و حضور پرشور مردم در این عرصه، بار دیگر سیمای وحدت و همدلی ایران اسلامی را به دنیا نشان داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با بیان این‌که انتخابات هفتم اسفند سیمای وحدت و همدلی ایران را به دنیا نشان داد، گفت: انتخابات هفتم اسفند و حضور پرشور مردم در این عرصه، بار دیگر سیمای وحدت و همدلی ایران اسلامی را به دنیا نشان داد.
وی با بیان این‌که رسانه‌های دنیا به حضور هوشمندانه مردم در این انتخابات اعتراف کردند، از حضور مردم در انتخابات امسال تقدیر کرد و ادامه داد: ملت ایران در پاسخ به فراخوان مقام معظم رهبری دراین رویداد سیاسی شرکت کرده و بار دیگر به رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که مردم ایران بی‌نظیر هستند، اضافه کرد: مشارکت 62 درصدی ملت ایران و 64 درصدی مردم لرستان در انتخابات هفتم اسفندماه به معنای حضور آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات بوده است.
وی بیان کرد: حضور 64 درصدی مردم لرستان در انتخابات به معنای ایستادگی آنان برای دفاع از نظام و رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: مردم سالاری دینی یکی از مهمترین پیام‌های این حضور بوده و لازم است مسئولان در پاسخ به این مهم، خدمت صادقانه و خالصانه را در دستور کار قرار دهند.
امام جمعه خرم‌آباد به پیام رهبری و تقدیر ایشان از حضور مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام سفارش مهمی به مسئولان داشته‌اند. در پیام رهبری، به مسئولان تاکید شده کار برای خدا و خدمت به مردم را برنامه دائمی خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: باید نمایندگان منتخب مردم لرستان نیز رفع مشکل بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم را از اولویت‌های خود دانسته و به‌دنبال منافع خود نباشند.
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، اظهارکرد: باید همه تلاش کنیم تا فضای همدلی و همدردی در جامعه گسترش یافته و بخشی از نیاز، فقرا توسط مردم تامین شود.
حجت‌الاسلام میرعمادی افزود: رسیدگی به فقرا، نیازمندان و ایتام توسط نهاد امداد یک کار ارزشمند است. مساله احسان و نیکوکاری از برنامه‌های اجتماعی دین مبین اسلام است.
وی اضافه کرد: دولت باید برای ایجاد عدالت اجتماعی با فقر مبارزه کند و مردم نیز باید در این راستا یاریگر نیازمندان باشند.
نماینده ولی‌فقیه تاکید کرد: وظیفه دینی، اخلاقی و عاطفی ایجاب می‌کند همه اقشار جامعه در رنج و محرومیت فقرا و نیازمندان شریک بوده و برای التیام آن تلاش کنند.
خطیب جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به 15 اسفندماه روز درختکاری و منابع طبیعی، اظهار کرد: هرسال به صورت نمادین درختکاری شده اما مراقبت‌های پس از آن انجام نمی‌شود.
میرعمادی با بیان این‌که نابودی درختان ، نابودی زندگی است، افزود: خشک شدن درختان بلوط در ناحیه زاگرس موجب خسارات سنگینی شده که لازم است مسئولان در این راستا اقدام جدی داشته باشند.
وی با تاکید بر جدی گرفتن منابع طبیعی، تصریح کرد: اسلام نیز توجه خاصی به مساله درختکاری و محیط زیست دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: این نهاد نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دارد.
خطیب جمعه خرم‌آباد افزود: مسجد محوری و جوان محوری دو ویژگی مهم این کانون‌ها بوده و بر اساس تاکیدات رهبری، گسترش کمی و کیفی مساجد از وظایف مسئولان است.
captcha