نقد گمانه‌زنی رسانه‌ای جانشینی آیت‌الله طبسی
کد خبر: 3480495
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

نقد گمانه‌زنی رسانه‌ای جانشینی آیت‌الله طبسی

گروه اجتماعی: هنوز ساعاتی از فوت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی نگذشته است که موجی از گمانه‌زنی و شنیده‌ها فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی کشور در مورد جانشینی ایشان آن هم در مسئولیت‌های مختلفی که بر عهده داشته، به راه افتاده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی‌ قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هنوز ساعاتی از رحلت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان و مدیر عالی حوزه‌های علمیه خراسان نگذشته است که صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشینی این شخصیت در آستان قدس رضوی و همچنین جایگاه نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان فضای رسانه ای، مجازی و هر جمعی را به خود اختصاص داده است.   
بنا بر این گزارش، در نخستین ساعات بامداد امروز، 14 اسفندماه، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی بعد از حدود یک هفته بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به لقاء‌الله پیوست.
از نخستین ساعت فوت این عالم مجاهد که بیش از 30 سال مدیریت آستان قدس رضوی و نمایندگی ولی‌فقیه را در استان‌های خراسان بر عهده دارد و حتی قبل از آن به شکل جدی‌تر از نخستین ساعات بستری شدن این خادم رضوی در بیمارستان، گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد جانشینی وی در فضای رسانه‌ای کشور به ویژه استان پیچیده است.
با توجه به اینکه ایشان در استان خراسان سه مسئولیت مهم و بزرگ یعنی تولیت آستان قدس رضوی،‌ نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و مدیریت عالی حوزه‌های علمیه خراسان را بر عهده داشتند به احتمال زیاد چندین نفر باید برای پر کردن جای خالی این مسئولیت‌ها منصوب شوند.  
شنیده‌ها در این زمینه حاکی از آن است که برخی رسانه‌ها حجت الاسلام و‌المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، که هم‌اکنون دادستان کل کشور است و تولیت امام‌زاده صالح(ع) را نیز بر عهده دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی ایشان در آستان قدس رضوی معرفی کردند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی متولد مشهد و داماد خانواده آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی است، همچنین وی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز به شمار می‌رود.
از طرفی برخی دیگر از حرف و حدیث‌ها حکایت از جایگزینی آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دارد؛ البته شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای به همین جا ختم نمی‌شود و در برخی دیگر از رسانه‌ها و گروه‌ها و شبکه‌های مجازی خبر شورایی اداره شدن آستان قدس رضوی با حضور جمعی چند نفره به سرپرستی یک نفر منتشر شده است.
در این پیش‌بینی هم اشاره شده که حجج‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری و مهدی خاموشی به احتمال زیاد سرپرستی این شورا را بر عهده خواهند داشت.
از سویی دیگر برخی نیز عنوان کردند که از حدود یک سال گذشته با توجه به بیماری صعب العلاجی که آیت‌الله واعظ طبسی در دو سال گذشته به آن مبتلا بوده، در برخی محافل صحبت‌هایی مبنی بر تعیین جانشین برای ایشان در آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان از همان زمان وجود داشته است.
از دیگر شخصیت‌هایی که برای جانشینی ایشان از سوی برخی رسانه‌ها معرفی شده است نام افرادی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‎شهری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، حجت الاسلام و‌المسلمین اشرفی‌شاهرودی به چشم می‌خورد.
از احتمالات که بگذریم بی‌شک تولیت آستان قدس رضوی جایگاه و مسئولیتی بس خطیر، مهم و تأثیرگذار نه تنها در خراسان و کشور، بلکه در جهان اسلام به شمار می‌رود و انتخاب و قرار گرفتن شخصیتی که از توانایی و درایت لازم برای مدیریت در چنین جایگاهی برخوردار باشد، بس مهم و سخت است.
بدون شک تا زمانی که این جانشینی مشخص نشود بازار گمانه زنی‌ها و احتمالات همچنان داغ است و رسانه‌ها و گروه‌ها هر شخصیتی را بنا به شنیده‌ها و یا تشخیص خود برای این مسئولیت معرفی می‌کنند.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۱:۳۲
1
1
یعنی الآن واقعا شما نقد کردی؟! هر چه گمانه زنی بود رو مطرح کردی. خودتم نمیدونی دقیقا چی کار میکنی
captcha