عملیات احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا آغاز شد/ انتقال ضریح امامین عسکریین(ع) در گرو تأمین امنیت سامرا
کد خبر: 3480711
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
قطب‌الدینی:

عملیات احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا آغاز شد/ انتقال ضریح امامین عسکریین(ع) در گرو تأمین امنیت سامرا

گروه اجتماعی: مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آغاز عملیات احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در حرم امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عباس قطب‌الدینی، مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور امروز، 15 اسفند در مراسم تودیع و معارفه رئیس این ستاد در استان فارس گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدامات بسیاری ارزشمندی را در اماکن مقدسه انجام داده و می‌دهند و در بحث توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) پروژه‌های عظیمی انجام دادیم.

بازسازی عتبات عالیات به مرحله توسعه حرم‌ها رسید
وی با بیان اینکه خدمات ما در حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در سه مرحله صورت گرفت، گفت:‌ نظافت، بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در دستور کار ما قرار گرفت و امروز نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات این افتخار را دارد که در 10 سال گذشته کار بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) را به اتمام رسانده و هم‌اکنون در مرحله توسعه حرم‌ها هستیم.

افتتاح بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) در نجف در آینده نزدیک
با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حرم‌های اهل بیت(ع) گفت: هم‌اکنون در حال احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی با مساحت قریب 220 هزار متر مربع هستیم که پروژه بزرگ و ارزشمندی در حال است و در آینده نه چندان دور بخش زیارتی آن افتتاح می‌شود.
مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آغاز عملیات احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در حرم امام حسین(ع) خبر داد و گفت: همچنین گنبد حرم امام حسین(ع) نیز هفت و نیم متر ترفیع پیدا کرده است.

احداث دو صحن جدید در کاظمین

وی با بیان اینکه در کاظمین نیز دو پروژه بزرگ صحن امام رضا(ع) و صحن صاحب‌الزمان(ع) نیز در حال انجام است،‌ گفت: بحمد الهی تاکنون در بحث بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

انتقال ضریح امامین عسکریین(ع) در گرو تأمین امنیت سامرا
قطب‌الدینی همچنین به وضعیت امنیتی سامرا اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم ریشه تکفیری‌ها از بلاد اسلامی کنده شود اما منتظر هستیم تا مسائل امنیتی در سامرا فراهم شده که بتوانیم ضریح امامین عسکریین(ع) که از محل نذورات مردمی کل کشور تأمین شده را به سامرا انتقال دهیم.
مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه سازه چوبی این ضریح به‌همت هنرمندان فارس و قلم‌زنی آن به‌همت هنرمندان اصفهان انجام شده است، گفت: ما در 31 استان کشور ستادهای عتبات عالیات فعالی داریم که مسئولیت آن‌ها به عهده فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس است.

فارس در بازسازی ستاد عتبات عالیات سرآمد کشور است

وی با تصریح اینکه ما در بحث ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز استان‌های سرآمدی داریم که در بازسازی حرم‌ها نقش بسزایی را ایفا کردند، گفت: ستاد استان فارس در بحث جذب مشارکت و نذورات مردمی، پروژه‌های صنعتی و هنری سرآمد استان‌های کشور است.
قطب‌الدینی در پایان از خدمات جابر مهدی‌یار، رئیس پیشین ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس قدردانی کرد و گفت: ایشان در بخش هیئت امنای این ستاد در فارس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
captcha