ترامپ چهره اسلام‌ستیز سال شد
کد خبر: 3481130
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

ترامپ چهره اسلام‌ستیز سال شد

گروه بین‌الملل: یک گروه اسلامی در بریتانیا دیروز، 15 اسفندماه،کاندیدای پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به عنوان چهره اسلام‌ستیز سال 2016 معرفی کرد.

انگلیسی/ «ترامپ» چهره اسلام‌ستیز سال 2016 شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از نشریه «Time»، دونالد ترامپ،کاندیدای پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان برنامه «جایزه اسلام‌هراسی» در شهر لندن به عنوان چهره اسلام‌ستیز سال 2016 معرفی شد.

برنامه جایزه اسلام‌هراسی یک برنامه طنز است که از سوی سازمان حقوق بشر اسلامی لندن برگزار می‌شود.

مسعود شجره، رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی لندن گفت: بسیار بد است که هر کس می‌تواند با چنین سخنان متعصبانه، متکبرانه و نفرت‌آلودی پا به عرصه بگذارد؛ اما بدتر از آن این است که شمار زیادی از رأی‌دهندگان از او حمایت می‌کنند.

رقبای ترامپ برای دریافت جایزه اسلام‌هراسی در سال 2016، گرت وایلدرز، سیاستمدار راست‌گرای افراطی و اسلام‌ستیز هلندی و نیز کشور تاجیکستان به این دلیل بود که کمپینی با عنوان «ریشه‌کن کردن اسلام‌ محافظه‌کار» راه‌اندازی کرده است.

این در حالی است که دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز به خاطر اظهاراتش در مورد بانوان مسلمان و ارتباط ندانستن زبان انگلیسی بانوان مسلمان با پرورش فرزندان افراط‌گرا برنده جایزه اسلام‌هراسی در این کشور شده است.

سازمان حقوق بشر اسلامی لندن اعلام کرد که برنامه جایزه اسلام‌هراسی را با هدف مقابله با اسلام‌هراسی از طریق طنز و برنامه‌های نمایشی انتقادی برگزار می‌کند.

این سازمان عنوان کرد: اسلام‌هراسی یک مسئله جدی و مهم است که ما می‌خواهیم به صورت خلاقانه آن را مورد بررسی قرار دهیم.

captcha