مسابقات قرآنی داعش شایعه‌سازی رسانه‌ای است
کد خبر: 3481663
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
ابوتحسین النجار در گفت‌وگو با ایکنا:

مسابقات قرآنی داعش شایعه‌سازی رسانه‌ای است

گروه بین‌الملل: مسئول اداره قرآن کریم بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به خبر برگزاری مسابقات قرآنی گروه تروریستی «داعش» در مناطق تحت کنترل خود در عراق واکنش نشان داد و آن را شایعه‌سازی رسانه‌ای خواند.

مسابقات قرآنی داعش شایعه‌سازی رسانه‌ای است

ابوتحسین النجار، فعال قرآنی عراق و مسئول اداره قرآن کریم وابسته به بسیج مردمی این کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به این مطلب اشاره کرد و گفت: آنچه رسانه‌ها درباره برگزاری مسابقات قرآن توسط گروه تروریستی داعش منتشر می‌کنند، تصویرسازی ساختگی و دروغین است و برگزاری چنین مسابقاتی واقعیت ندارد.

مسابقات قرآنی داعش وجود خارجی ندارد

وی افزود: منابع اطلاعاتی ما که در میان افراد این گروه تروریستی هستند و از داخل خبر می‌دهند، چنین چیزی را تکذیب کرده‌اند.

النجار درباره انگیزه داعش از اعلام برگزاری مسابقات قرآن گفت: جنگ علیه داعش، در درجه نخست نبردی فکری است و اقدام نظامی علیه آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

وی افزود: داعش هر از چند گاهی از برگزاری مسابقات قرآنی با حضور مسئولات عالی رتبه و اهدای جوائز ارزنده خبر می‌دهد، در حالی که این مسابقات اصلاً وجود خارجی ندارد.

این مسئول عراقی درباره رسانه‌ای شدن مسابقات قرآن داعش به صورت گسترده در سطح رسانه‌های جهان گفت: داعش و اعضای آن از قرآن کریم و آموزه‌های آن کاملاً دور هستند و مسابقاتی که از آن خبر داده‌اند، اصلاً وجود خارجی نداشته و به هیچ وجه برگزار نشده است.

مسئول اداره قرآن کریم وابسته به بسیج مردمی عراق در ادامه اظهار داشت: از طریق نیروهای اطلاعاتی دارای نفوذ این مسئله را پیگیری کردیم و متوجه شدیم که مسابقات قرآن و فعالیت‌های قرآنی داعش تنها در رسانه‌ها وجود دارد و در عمل وجود خارجی ندارد.

وی افزود: این اقدامات داعش در راستای جهت‌دهی به افکار عمومی و تقویت روحیه اعضای خود است.

النجار گفت: دو روز پیش در درگیری با اعضای داعش در غرب سامراء توانستیم تعدادی از آنها را دستگیر کنیم. در بازجویی از آنها متوجه شدیم که با قرآن هیچ گونه میانه‌ای ندارند و اصولاً قرآن در ذهن و اندیشه آن‌ها جایی ندارد بلکه تعداد اندکی هستند که برای آن‌ها از قرآن و آموزه‌های منحرف خود که به قرآن نسبت داده می‌شود، سخن می‌گویند.

انگیزه داعش از انتشار خبر دروغین برگزاری مسابقات قرآن

این مسئول نظامی و فرهنگی عراقی تصریح کرد: داعش برای جبران شکست‌های فکری و میدانی سنگینی که متحمل شده است به چنین روش‌هایی روی آورده تا مشروعیت فکر و اندیشه خود و بیگانه نبودن خود با قرآن را برای جهان اثبات کند.

وی با اشاره به این که قرآن از نظر داعش تنها ابزاری برای جذب جوانان و جهت‌دهی به افکار عمومی است، اظهار داشت: آن‌ها در حالی از ایمان به قرآن کریم سخن می‌گویند که در واقعیت از ارزش‌ها، مفاهیم و اخلاق قرآنی به دور هستند و تنها برای توجیه اندیشه خود و جذب جنگجو از سایر کشورهای اسلامی به پایبندی به آن تظاهر می‌کنند.

جنگ با داعش، جنگ بر سر تفسیر قرآن است

النجار با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص ) «إنَّ مِنكُم مَن يُقاتِلُ عَلى تَأويلِ هذَا القُرآنِ كَما قاتَلتُ عَلى تَنزيلِهِ» (كسى از شما بر سرِ "تأويل" اين قرآن خواهد جنگيد، چنان كه من بر "تنزيل" آن جنگيدم) گفت: جنگ با داعش جنگ بر سر تأویل و تفسیر قرآن است.

وی به اهمیت کار رسانه‌ای در این زمینه تاکید کرد و افزود: تفسیر نادرست داعش از قرآن کریم برای همگان واضح و روشن شده و این مسئله که داعش حقایق اسلامی را با توجیهات قرآنی تحریف می‌کند، برای همگان روشن شده است.

ابوتحسین النجار در ادامه از همه مسلمانان جهان مقابله رسانه‌ای و فکری با داعش را خواستار شد و اظهار داشت: مسلمانان باید با استفاده از قرآن کریم به شبهه‌های داعش پاسخ بدهند و دست آن‌ها را در این زمینه خالی کنند، زیرا تنها ابزار داعش برای جذب جوانان ادعای تطبیق قرآن کریم و آموزه‌های آن در زندگی است.

مسئول برگزاری محافل قرآنی برای داوطلبان جنگ با داعش در عراق درباره سرمایه‌گذاری داعش روی کودکان گفت: داعش برخی آموزه‌های قرآن کریم را به کودکان آموزش می‌دهد و بدین وسیله اقدامات خود را با آموزه‌های قرآنی برای آن‌ها نهادینه می‌کند.

انگیزه داعش از تلاش برای بازنویسی قرآن

وی به تلاش‌های داعش برای بازنویسی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اندیشه داعش با آموزه‌های اسلامی و قرآنی و سنت نبوی هیچگونه هم‌پوشانی ندارد و جهانیان این مسئله را به روشنی دریافته‌اند.

النجار تصریح کرد: داعش برای اعاده حیثیت خود و اثبات مسلمان بودن خود دست به دامان قرآن شده است و گاهی از برگزاری مسابقات قرآن کریم با حضور خلیفه خود خبر می‌دهد.

ضرورت مقابله رسانه‌ای با داعش

مسئول بخش قرآنی نیروهای بسیج مردمی عراق در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت فعالیت رسانه‌ای برای پرده برداشتن از حقیقت داعش گفت: رفتارها، اقدامات و رسانه‌های آنها حاکی از واقعیت و حقیقت این گروه ترویستی هستند و آنچه آنها به عنوان دستاورهای جدید خود رسانه‌ای می‌کنند حقیقت آنها را بیش از پیش برای مردم جهان کشف می‌کند.

وی افزود: آنچه باعث شده داعش در حوزه رسانه قدرتمند عمل کند، کمک رسانه‌های غربی، رسانه‌های سعودی و ترکیه‌ای است، زیرا این کشورها دارای رسانه‌های قدرتمند و تاثیرگذاری هستند و در عین حال بر اسلامی بودن داعش تاکید و فعالیت‌های اسلامی و قرآنی آن را رسانه‌ای می‌کنند و تصور متفاوتی از داعش برای جهان به وجود آورده‌اند.

النجاز اظهار داشت: علاوه بر رسانه‌های حامی مقاومت اسلامی که حقیقت را برای مردم بیان می‌کنند؛ داعش نیز با اقدامات حماقت‌بار خود ذات خویش را برای جهانیان برملا کرده است.

وی در پایان بر ضرورت مقابله جهان اسلام با داعش تاکید کرد و گفت: خطر داعش تهدیدی برای پیروان همه مذاهب اسلامی است و مسلمانان جهان باید با آن مقابله کنند.

captcha