آيات الهي با روش علمي در شوشتر بيان ‌مي‌شود/ ادغام موضوعات قرآنی و علمی؛ ابتکاری برای خردسالان
کد خبر: 3481681
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

آيات الهي با روش علمي در شوشتر بيان ‌مي‌شود/ ادغام موضوعات قرآنی و علمی؛ ابتکاری برای خردسالان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت مشکات‌النور شهرستان شوشتر در ابتکاری نو موضوعات قرآنی و علمی را ادغام کرده است.

مریم‌السادات موسوی، مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی مشکات‌النور شهرستان شوشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاري دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن کریم در این مؤسسه، گفت: دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن کریم با حضور 29 خانم و 25 آقا در حال برگزاری است و ترم چهارم اين دوره نيز با حضور متقاضيان برگزار شده است.

موسوی عنوان کرد: جاسم حسینی‌‌زاده، حمید سالم‌پور، شهلا بومی و خدیجه سالم‌پور آموزش این دوره دو ساله را بر عهده دارند.

مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی مشکات‌النور شوشتر، هدف از برگزاری این دوره را حرکت به سوی آموزش تخصصی قرآن کریم در شهرستان شوشتر بیان کرد و افزود: مفاهیم، ترجمه و علوم و فنون تدریس از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

وی با بیان اینکه این دوره برای اولین بار در شهرستان شوشتر در حال برگزاری است، از استقبال پرشور علاقه‌مندان ابراز خشنودی کرد و گفت: اما متأسفانه به دلیل برگزاری آزمون ورودی عده‌ای از شرکت در این دوره منع شدند.

تاكيد بر تربيت خردسالان

موسوی بر توجه ویژه این مؤسسه قرآني بر تربیت خردسالان قرآنی تأکید کرد و گفت: در این بخش روش‌های جديدي برای آموزش قرآن کریم ابداع شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی مشکات‌النور شوشتر روش کار این مرسسه قرآنی برای خردسالان را آموزش قرآن به همراه بیان موضوعات علمی عنوان کرد و گفت: معلمان قرآن با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی و شیمی آیات قرآن مربوط به ماه، ستاره و خورشید را در فضای علمی و آزمایشگاهی به خردسالان آموزش می‌دهند که فضایی شاد و جذاب برای خردسالان بوده است.

وی حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ جزء 30 را از دیگر برنامه‌های قرآنی ویژه خردسالان دانست و افزود: تاکنون در حفظ جزء 30 توانسته‌ایم 80 قرآن‌آموز خردسال تربیت کنیم.

موسوی همچنين از برگزاری کلاس حفظ ویژه بزرگسالان آقا و خانم خبر داد و گفت: در ضمن آموزش حفظ قرآن کریم تفسیر آیات و تدبر در آنها هم صورت می‌گیرد و آموزش آن را سواری از حافظان کل قرآن کریم شهرستان شوشتر بر عهده دارد.

مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی مشکات‌النور شوشتر بیان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم 5 حافظ کل، 15 حافظ 15 جزء و 20 حافظ 5 جزء آموزش تربيت كنيم که در آزمون معاونت قرآن و عترت موفق به کسب مدرک حفظ شده‌اند.

برگزاري جلسات مشاوره خانواده قرآني

وی از جمله کارهای فرهنگی این مؤسسه را برگزاری جلسات مشاوره خانواده دانست و گفت: برگزاری دو دوره صوت و لحن با حضور سید جاسم موسوی قاری برجسته بین‌المللی در این مؤسسه از دیگر فعالیت‌های قابل توجه بوده است.

موسوی تصریح کرد: این مؤسسه از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده است و با وجود مشکلات و کمبودهای مالی توانسته‌ایم به 70 درصد چشم‌انداز و اهداف خود دست یابیم. فعالیت‌های قرآنی را از محدوده مؤسسه خارج کرده و در سطح شهرستان گسترش دهیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی مشکات‌النور شوشتراز جمله اهداف مؤسسه را راه‌اندازی مدرسه قرآنی و اسلامی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ريزي صورت گرفته سال آینده این هدف محقق خواهند شد.

captcha