زمینه‌سازی برای استفاده از اینترنت پاک در کانون‌های تخصصی مساجد
کد خبر: 3481737
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

زمینه‌سازی برای استفاده از اینترنت پاک در کانون‌های تخصصی مساجد

گروه فضای مجازی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات مثبت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، زمینه‌سازی برای استفاده از اینترنت پاک در کانون‌های تخصصی دیجیتال است که در حال حاضر 5 کانون تخصصی دیجیتال در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز، 18 اسفندماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه که در سال آخر آن هستیم باید برای 25 درصد مساجد کانون فرهنگی ـ هنری پیش‌بینی کنیم.

وی اظهار کرد: با بررسی تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی به این نتیجه می‌رسیم که از برنامه عقب هستیم که البته این مسئله مختص استان ما هم نیست و نیاز به برنامه‌ریزی در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیریت مساجد با امام جماعت است، بیان کرد: بسترسازی، حمایت و نظارت کار فرهنگی در مساجد با کانون‌های فرهنگی ـ هنری و اجرا، هدایت‌گری و پیگیری با امام جماعت و هیئت امناء مسجد است .

محبی ادامه داد: از جمله اقداماتی که کانون‌های مساجد پیگیری کرده و می‌توانند در آن تأثیرگذار باشند جذب جوانان و نخبگان به مسجد، تلاش برای توسعه مطالعه در میان نمازگذاران و طرح تلاوت نور است.

وی با اشاره به این نکته که با همکاری اوقاف و دبیرخانه مساجد می‌توان از ظرفیت موقوفات مساجد به درستی استفاده کرد، گفت: مساجد باید تبدیل به محلی برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی کرده و این مهم را به بطن جامعه بیاوریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش ما بر این است نیم درصد درآمد شهرداری‌ها که به کتابخانه‌های عمومی تعلق می‌گیرد، به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز تسری یابد.

محبی گفت: یکی از اقدامات مثبت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، بسترسازی برای استفاده از اینترنت پاک در کانون‌های تخصصی دیجیتال است که در حال حاضر 5 کانون تخصصی دیجیتال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مساجد بستر رشد شهدا بوده است، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ایجاد کانون‌های تخصصی ایثار و شهادت در استان بوده و در حال حاضر در خراسان جنوبی دو کانون تخصصی ایثار و شهادت داریم.

captcha