شیرین‌ترین و ماندگارترین جایزه‌ چهره برتر قرآنی امسال + عکس و فیلم
کد خبر: 3481864
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

شیرین‌ترین و ماندگارترین جایزه‌ چهره برتر قرآنی امسال + عکس و فیلم

کانون خبرنگاران نبأ: غلامرضا صفایی، استاد برتر استان اردبیل در سال 1394 و بنیان‌گذار دارالقرآن استان اردبیل است شیرین‌ترین جایزه‌اش را از پدرش دریافت کرده‌است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، غلامرضا صفایی، استاد برتر قرآن از استان اردبیل، از دوران خردسالی، خود را در مجالس قرآن و پای منبر پدر مرحوم خود دیده و از همان زمان قدم در راه قرآن گذاشته است.
صفایی، استاد برتر سال 1394 در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: از زمانی که چشم باز کردم خود را در محافل قرآنی و پای منبر پدر مرحومم، قدرت الله صفایی، دیده‌ام و از همان زمان فعالیت‌های قرآنی خود را با حفظ سوره‌های کوتاه آغاز کرده‌ام.



تشویق پدر؛ زمینه ساز پیشرفت

وی مشوق اصلی خود را پدرش دانست و افزود: مشوق اصلی من، پدرم، مرد بی‌سوادی بود که حتی یک کلمه از قرآن را نمی‌توانست بخواند اما با این وجود، علاقه بسیاری به قرآن داشت، وقتی من خردسال بودم، بابت قرائت سوره حمد، یک جایزه یک ریالی از او گرفتم که در بین جوایز مختلفی که تا کنون گرفته‌ام، شیرین‌ترین و ماندگارترین جایزه‌ای است که دریاقت کرده‌ام و همان یک ریالی، علاقه مرا به قرآن چندین برابر کرد تا اینکه به اینجا رسیده‌ام.

زندگی‌ام با قرآن عجین شده است
وی در رابطه با جلسات قرآنی خود گفت: حدود 30 سال است که در محافل قرآنی حضور دارم و در کلاس‌های تجوید به عنوان مدرس و در مسابقات به عنوان داور، در خدمت قرآن دوستان هستم.
صفایی زندگی خود را بر اساس قرآن دانست و تصریح کرد: خدا را شکر زندگی من بر اساس فعالیت‌های قرآنی شده است و از همان دوران خردسالی که با قرآن آشنا شدم و قدم در راه قرآن گذاشتم، خود را مأنوس با قرآن دیده‌ام.

شخصی تأثیرگذار در دوران قرآن‌آموزی
حضور یک شخص در زندگی من تأثیر فوق‌العاده‌ای در ایجاد انگیزه و اشتیاق به قرآن داشت، حاج عبدالحسن محمدپور، من او را به عنوان یک نعمت در شهر خودمان می‌دانم، ایشان در حق ما زحمت کشیدند و با روی باز ما را در جلسات آموزش قرآن خود پذیرفتند.
وی از جلسات قرآن‌آموزی خود، بیان کرد: جلسات قرآنی ما به اردبیل خلاصه نمی‌شد و تلاش می‌کردیم تا در جلساتی که در تهران برگزار می‌شد، شرکت داشته باشیم و حداقل هفته‌ای یک روز را به تهران می‌آمدیم، پس از آن در مسابقات قرآنی شرکت کردیم و بعد از کسب تجربه‌های کافی، فعالیت‌های خود را در مسابقات، به‌عنوان داور و یا برگزار کننده مسابقات و همچنین برگزار کردن کلاس‌های قرآن و تربیت مربی قرآن از طرف مؤسسات قرآنی، ادامه دادم.
این استاد قرآن از کلاس‌های قرآن خود گفت: اکنون حدود 15 سال است که جلسه قرآنی را تشکیل داده‌ و از این طریق قاریان خوب و مطرحی را پرورش داده‌ایم، من اعتقادی به استاد و شاگردی ندارم، ما همه، هم‌جلسه‌ای هستیم و بنده این افتخار را داشته‌ام که در خدمت اکثر قاریانی که در منطقه حضور دارند و در مسابقات شرکت می‌کنند، بوده باشم.



بنیان‌گذاری دارالقرآن

صفایی در این مورد بیان کرد: اوایل دهه هفتاد بود که بنده به همراه دوستان قرآنی خود، سازمان دارالقرآن اردبیل را راه‌اندازی کردیم، ابتدای کار، سختی‌های بسیاری را تحمل کردیم و در اکثر روستاها، کلاس قرآن دائر کردیم و مربیانی که با ما همکاری می‌کردند، بدون چشم‌داشتی در راه قرآن کوشش داشتند، تا اینکه سازمان دارالقرآن استان رسماً تشکیل شد و تا کنون نیز به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

هدایت الهی

این استاد برتر قرآن در پایان خاطرنشان کرد: هرچه توانایی داریم، باید در راه قرآن تلاش کنیم، چراکه قرآن یک نورافکن بسیار قوی در ظلمات دنیا است و ما هرچقدر در راه این کتاب الهی حرکت کنیم، راهمان روشن است و مسیر خود را گم نکرده و انشاالله به سعادت خواهیم رسید.

captcha