طرح بین‌المللی استغاثه به امام زمان(عج) اجرایی می‌شود
کد خبر: 3482043
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
همزمان با آخرین جمعه امسال؛

طرح بین‌المللی استغاثه به امام زمان(عج) اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول ستاد مردمي اجتماعات مهدوي از اجراي طرح بین‌المللی و مردمی استغاثه به امام زمان(ع) در آخرین جمعه سال جاری، 28 اسفندماه خبر داد و گفت: تا‌كنون 12 شهر در داخل كشور و هفت شهر خارجي شامل نجف، كربلا، سامرا، دمشق، بيروت و يكي از ايالت‎هاي آمريكا به این طرح پیوسته‌اند.

‌علي حقيقت، مسئول ستاد مردمي اجتماعات مهدويت در گفت‌و‌گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی از اجراي طرح همگاني استغاثه به امام زمان(عج) در آخرین جمعه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به گرفتاري‌هاي فراوان جهان اسلام و فتنه‎هاي آخرالزمان جمعي از مردم با محوريت علمای رباني، انقلابي و ولايي در نظر گرفته‌اند به صورت دسته‌جمعي و همگاني اقدام به دعا و نماز استغاثه به امام زمان(عج) به نيت تعجيل در فرج مولاي منتظَرمان كنند.
مسئول ستاد مردمي اجتماعات مهدويت تصریح کرد: طرح دعا و استغاثه به امام زمان(عج) در آخرين جمعه سال جاری، 28 اسفندماه با حرکت از ميدان 15 خرداد به سمت حرم رضوي با حضور عاشقان و منتظران امام مهدی(ع) در مشهد اجرا می‌شود.
وي با بيان اينكه اين طرح مردمي است و هزينه‎هاي آن را نيز مردم تأمين مي‌كنند، اضافه كرد: تا‌كنون 12 شهر در داخل كشور به اين طرح پيوسته‌اند و هفت شهر خارجي شامل نجف، كربلا، سامرا از کشور عراق، دمشق از سوریه، بيروت از لبنان و يكي از ايالت‎هاي آمريكا نيز در اين طرح مشاركت دارند.
حقیقت تصریح کرد: برای کشورهای خارجی آخرین جمعه به تاریخ شمسی مصادف با 18 ماه مارس است و لذا برای آن‌ها حکم آخرین جمعه سال را ندارد بلکه هماهنگ با آخرین جمعه سال 94 شمسی در ایران در طرح استغاثه و توسل به امام مهدی(عج) شرکت می‌کنند. 
مسئول ستاد مردمي اجتماعات مهدويت با بیان اینکه این طرح به صورت هماهنگ و به وقت افق ظهر مشهد مقدس حدود ساعت 11:40 دقیقه اجرا می‌شود،  اضافه کرد: از طرفی علاقه‌مندان می‌توانند در سایت esteghase.ir ثبت‌نام کنند تا هر روز پیام‌های مهدوی و روز‌شمار باقی مانده تا اجرای طرح برای آنها ارسال شود.
همچنین حجت‌الاسلام سيد‌ياسر فتاحي‌معصوم، مدرس معارف مهدويت در حوزه و دانشگاه در مورد بيان ضرورت اين طرح عنوان کرد: در قرآن آیه 103 سوره آل عمران مي‌خوانيم: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ، و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد» لذا دست خدا با جماعت است پس اين امر بايد دسته‌جمعي انجام گیرد.
وی حديث «أوفوا بولاية علي بن أبي طالب عليه السلام فرضا من الله تعالى اوف لكم بالجنة، شما به ولايت امير مومنان(ع) عمل كنيد برماست كه شما را به بهشت وعده دهيم» را در توضيح وفای به عهد آمده در آيه 40 سوره بقره «وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْٰ، به پيمانم وفا كنيد تا به پيمانتان وفا كنم» بیان کرد.
حجت‌الاسلام فتاحی معصوم، همچنين با بيان اينكه خواست ظهور امري انساني ـ الهي است يعني بخشي از آن خواست ما و بخش ديگر خواست خداوند است، اشاره كرد: امام صادق(ع) در حديثِ «نحن عهدالله،فمن وفی بعهدنا فقد وفی بعهد الله، ما اهل بيت عهد خدا هستيم و هر كس به عهد ما عمل كند به عهد خدا وفا كرده است».
این مدرس حوزه و دانشگاه بيان كرد: خواست خداوند با ظهور است ولي تاريخ نشان داده است كه بي‌بصيرتي مردم موجب عدم تحقق آن شده است، لذا در تاريخ مي‎بينيم كه خواست خداوند بر حكومت‌داری امير مومنان(ع) بوده است.
وی گفت: ولایت علی بن ابیطالب(ع) اهمیت دارد چون خداوند به پیامبر(ص) خود فرمود: «اگر این کار را انجام ندهی رسالتت را کامل نکرده‌ای» و پیامبر(ص) هم به همین منظور غدیر را ایجاد کرد و حضرت زهرا(س) در تأیید امام علی(ع) با حسنین سه روز به سوی مردم می‌رفتند و برای امام علی(ع) بیعت می‌گرفتند.
حجت‌الاسلام فتاحی معصوم افزود: با این همه تأیید، مردم نخواستند امام علی(ع) جانشین بعد از پیامبر(ص) باشد، ولی چه شد که حضرت بعد از 25 سال حکومت را قبول کردند؟ خود حضرت دلیل آن را در خطبه شقشقیه بیان می‌کنند: «اگر حضور فراوان(مردم) نمی‌بود و حجت بر من امیر‌ مومنان(ع) تمام نمی‌شد و وظیفه من این نبود که حق مظلوم را از ظالم بگیرم، هر آینه مهار شتر را با کوهانش رها می‌کردم».
وی با بیان اینکه مردم به امام حسین(ع) هم 12 هزار(یا 14 هزار) نامه فرستادند و حجت بر امام تمام شد و لذا ایشان به سمت کوفه حرکت کردند و در نهایت در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند، عنوان کرد: اگر ما در این زمان از خداوند خواست حقیقی داشته باشیم یعنی همه مردم جمع شوند و استغاثه کنند، می‌توانیم ظهور را معجل کنیم.
حجت‌الاسلام فتاحی‌معصوم، به فراز‌هایی از دعای افتتاح ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سه فراز کلیدی در این دعا وجود دارد، اول «إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» است که طبق این فراز باید مردم را به دولت کریمه امام زمان(عج) ترغیب کنیم و اینکه در آن دوران چه اتفاقی می‌افتد.
وی در بیان دومین کلید از این فراز به «إنّا نَشْکو» اشاره کرد و عنوان کرد: همانطور که در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب هم که راضی نبودن به وضع موجود را مطرح می‌کنند، مردم هم باید از وضع موجود شکایت کنند و در این امر اجتماع مردم تأثیر‌گذار است، همچنین در بخش دیگری از دعا می‌خوانیم «وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ» پس باید اعانه جمعی باشد که در اینجا درخواست دسته‌جمعی مطرح می‌شود.
این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ابتدایی‌ترین حرکت ما این است که مردم را جمع کنیم و در آخرین جمعه سال استغاثه داشته باشیم، خالصانه فرج حضرتش را با اضطرار از خدا خواستار شویم و در حرکت‌های بعدی جمع‌های مهدوی بیشتری برگزار کنیم.
وی ادامه داد: ظهور حضرت مهدی(ع) زمانی محقق خواهد شد که به نکات نهفته درون آیه 62 سوره نمل «أَمَّنْ يُجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ، يا [كيست] آن كس كه درمانده را چون وى را بخواند اجابت می‌كند و گرفتارى را برطرف می‌‏گرداند» عمل کنیم؛ اولین نکته آیه این است که خواست ظهور زمانی محقق خواهد شد که حقیقتاً مضطر شویم و این اضطرار باید در بین عموم مردم ایجاد شود.
حجت‌الاسلام فتاحی‌معصوم ابراز کرد: دومین نکته این است که وقتی انسان مضطر شد زبان دعا باز می‌شود و دعا می‌کنیم که خدایا حجتت را به ما برسان و خدا وعده اجابت در آیه داده است و دعایمان را به اجابت می‌رساند.
وی بیان کرد: بعد از به اجابت رسیدن دعا، بدی از ما دور می‌شود و نکته آخر در ادامه آیه آمده است که می‌فرماید: «و یجعلکم خلفاءٌ فی الارض، و شما را جانشينان اين زمين قرار می‌دهد» و اینگونه خداوند خلافت را به اهل بیت(ع) می‌دهد.
حجت‌الاسلام فتاحی‌معصوم گفت: بنابراین به ضرورت ایجاد طرح استغاثه می‌رسیم که به مردم بگوییم تا زمانی که همه با هم از ته دل امام زمانمان را با اضطرار نخواهیم، ظهور محقق نخواهد شد، زیرا خداوند منتظر استغاثه و اضطرار ما است تا امر ظهور را به انجام برساند.
این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان ابراز کرد: نمونه این اضطرار را در تاریخ هم مشاهده می‌کنیم زمانی که همه بنی‌اسرائیل با اضطرار و استغاثه از خداوند خواستند، خداوند 170 سال پیغمبرشان را زود‌تر به آن‌ها داد، پس ما هم اگر بخواهیم می‌شود ظهور را به جلو بیندازیم.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حکم آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۳
0
1
سلام طرح بسیار زیبا و انشاء الله موثر در زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت و آمادگی شیعیان در آستانه ظهور امام زمان عج .موفق و پیروز باشید
علی رجبی
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۱
0
1
با سلام و تشکر از عزیزانی که در این طرح مشغول خدمت به ساحت مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، از همه مردم عزیز دعوت می شود در این روز در محل های تعیین شده در شهر خود حضور به هم رسانند.
سرباز پسر فاطمه
|
Singapore
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۲۱:۰۳
0
1
باسلام میشه بگید این نماز چطور خونده میشه درمفاتیح چندتا نمازهست که نمیدونم کدومشون قراره درروز جمعه آخرسال خونده میشه لطفا زود جواب بدین وهمچنین این نماز فرادا یا جماعت خونده میشه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۲۳
0
1
بسیار عالی
secret lady
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۰۷:۱۱
0
1
باسلام . از استاد رائفی پور بخاطر زحمات بیشمارشون و همچنین تلاش برای برپایی این مراسم نهایت سپاس رو دارم

منتها میخواستم مکان و زمان مراسم رو در مازندران، شهر آمل بپرسم.
لطفا هرچه سریعتر پاسخ بدید بنده نیت اطلاع رسانی دارم
مهدی یار
|
United States of America
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۸ - ۱۷:۲۸
0
1
سلام طرح بسیار خوبیه آرزوی ما ظهور امام زمان(عج) هستش به امید خدا امام زمان(عج) ظهور میکنه حکومت اسلامی ،دولت کریمه, مدینه فاضله ایجاد میکنه انشالله باشیم و ببینیم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۴
0
1
در جواب سرباز پسر فاطمه: نماز استغاثه در رکعت اول بعد از سوره حمد سوره فتح و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سوره نصر را می خوانیم.
captcha