برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در بیوت مراجع/ تعطیلی دروس
کد خبر: 3482163
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در بیوت مراجع/ تعطیلی دروس

گروه حوزه‌های علمیه: همزمان با ایام فاطمیه(س) دروس مراجع معظم تقلید موقتا تعطیل و مراسم عزاداری در بیوت ایشان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) دروس مراجع معظم تقلید از امروز 18 اسفند ماه تا روز یکشنبه 24 اسفند ماه به علت برپایی مراسم عزا و ایام فاطمیه تعطیل خواهد شد.
آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی، امروز در دروس خارج و تفسیر خود با تسلیت ایام شهادت زهرای مرضیه تصریح کردند که دروس ایشان مجددا از روز دوشنبه هفته آینده 24 اسفند ماه آغاز می‌شود.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پایان درس خارج امروز گفت: دروس از روز دوشنبه آغاز می شود و تا روز چهارشنبه هفته اینده ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه یک هفته ابتدایی تعطیلات نوروز نیز دروس تعطیل است ادامه داد: ما از هفته دوم درس‌ها را شروع خواهیم کرد زیرا نسبت به این امر احساس مسئولیت داریم و به آن اهمیت می‌دهیم و از طلاب نیز می‌خواهیم که برای آن اهمیت قایل شوند اگرچه برخی ممکن است تا بعد از روز سیزدهم بخواهند تعطیل باشند.
وی گفت: مراسم عزاداری را در مدرسه امیرالمومنین(ع) از فردا تا روز یکشنبه برگزار می‌کنیم.
برگزاری مراسم عزا در بیت آیت‌الله سبحانی
همچنین آیت‌الله‌العظمی سبحانی از برگزاری مراسم عزاداری از سوی دفتر ایشان از روز جمعه، 21 اسفند ماه خبر داد و گفت: این مراسم صبح ها از ساعت 7 تا 8 در ابتدای خیابان صفائیه برگزار می شود.
همچنین مراسم مشابهی نیز در بیوت سایر مراجع، آیات عظام؛ حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، برگزار خواهد شد.
captcha