آغاز جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» در عراق
کد خبر: 3482184
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

آغاز جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» در عراق

گروه بین‌المللی: چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر(رض)» عراق،‌ دیروز، 18 اسفندماه در شهر «کوت» مرکز استان «واسط» این کشور آغاز شد.

جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «wasitnews.net»، چهارمین جشنوراه بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر(رض)» عراق با نظارت «مالک خلف الوادی»، استاندار واسط و با همکاری آستان‌های مقدس حسینی، عباسی و کاظمین آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره، شخصیت‌‌ها و فعالان قرآنی از جمهوری اسلامی ایران، تانزانیا، تاجیکستان، پاکستان، هند و انگلیس و برخی کشورهای دیگر مشارکت دارند و فردا پنجشنبه، 20 اسفندماه به ‌کار خود پایان خواهد داد.

مالک خلف الوادی، استاندار واسط، ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این جشنواره تأکید کرد: حضور گسترده قاریان و حافظان قرآن از کشورهای مختلف جهان در استان واسط سبب شده که این استان رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد و  فضای قرآنی زیبا و ملکوتی بر این استان حاکم شده است.

وی بیان کرد: جشنواره امسال در حالی برگزار می‌شود که عراق شاهد حوادث امنیتی و انسانی دشواری است و قهرمانان و مجاهدان عراقی در حال نبرد مقدس حق ضد باطل که در جریان‌ کفیری ـ تروریستی داعش نمود پیدا کرده است، هستند.

مالک خلف الوادی گفت: جریان‌ داعش در تلاش برای تخریب دین مبین اسلام است و عناصر این گروه در مناطق تحت سطره خود در حال نسل‌کشی براساس اصول فرقه‌ای و مذهبی و غارت و تخریب میراث، تاریخ و تمدن می‌کنند.

وی در ادامه از قاریان قرآن حاضر در این جشنواره بین‌المللی قرآنی خواست که تلاوت‌های خود را به ارواح شهدای محبوب بسیج مردمی که با خون خود، عراق و مقدسات را از جنایات داعش حفظ کردند، نثار کنند.

استاندار واسط در پایان گفت: در حاشیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر»، حدود 60 محفل قرآنی برگزار می‌شود که در مناطق و بخش‌های مختلف استان «واسط» برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این محافل اشاعه و ترویج نور قرآن در محافل مختلف محلی است.

گفتنی است، چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی سعید بن‌جبیر از دیروز، 18 اسفندماه در شهر «کوت» مرکز استان واسط عراق آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.


captcha