شورای همکاری خلیج فارس داعش‌پرور است/ تبیین خطبه فدکیه در ایام عزاداری
کد خبر: 3482195
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

شورای همکاری خلیج فارس داعش‌پرور است/ تبیین خطبه فدکیه در ایام عزاداری

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس اخیرا حزب‌الله را تروریست معرفی کرده است، گفت: امروز شش دولت و حکومت تروریست ساز، داعش ساز، تکفیری‌ساز، بوکوحرام ساز و متجاوز، حزب الله لبنان را که در برابر اسرائیل ایستاده و جبهه مقاومت را تشکیل داده است، تروریست معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز 19 اسفند در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت مصوبه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس مبنی بر تروریست بودن حزب الله لبنان، اظهار داشت: در این ایام باید نسبت به اوضاع دنیا بینش بیشتری داشته و مردم را از مباحث روز مطلع سازیم.
ایشان ابراز داشت: شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس متشکل از کویت، امارات، بحرین، عربستان، قطر و عمان است که علیه انقلاب و اسلام بوده و به خاطر کینه ای که از این انقلاب داشته و سیلی که خورده اند، زیر سیطره دنیای کفر قرار گرفته اند.
این مرجع تقلید بیان کرد: اگر این حکام به آمریکا و صهیونیست تکیه نکنند، ملتشان بیدار شده و آنان را بر می دارند و برای نگهداری خود پناه به این کشورها و دولت های غاصب می برند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آنان زیارت قبور و توسل به ائمه اطهار(ع) را برای ما شرک می دانند؛ اما بودن زیر سیطره آمریکا را برای خود شرک ندانسته و به آن افتخار می کنند.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه این شورا اخیرا حزب الله را تروریست معرفی کرده است، بیان داشت: امروز 6 دولت و حکومت تروریست ساز، داعش ساز، تکفیری ساز، بوکوحرام ساز و متجاوز حزب الله لبنان را که در برابر اسرائیل ایستاده و جبهه مقاومت را تشکیل داده است، تروریست معرفی کرده اند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم بیدار است، اظهار داشت: ما با شدت این موضوع را محکوم کرده و اعلام می کنیم که حزب الله پشتیبان اسلام و مقاومت است.
مبلغان خطبه فدکیه را برای مردم تبیین کنند
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم، ابراز داشت: مبلغان باید به این ایام توجه داشته و در آن از خطبه فدکیه برای مردم سخن گفته و آن را عرضه نمایند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: شیخ مفید، شیخ صدوق و ... خطبه فدکیه را یکی از دلائل حقانیت اهل بیت(ع) عنوان کرده اند و مبلغان باید در این ایام از این خطبه استفاده و بهره برداری لازم را داشته باشند.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این خطبه در روشنگری و بصیرت افزایی بسیار تأثیرگذار است و باید جامعه از آن مطلع باشند.
این استاد برجسته حوزه در پایان بیان داشت: ما نظامی ولایی داشته و بر محور ولایت فقیه و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای حرکت می کنیم؛ پس باید شاخص های استکبارستیزی را تبلیغ نماییم.
captcha