حلقه‌های معرفت فاطمی در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3482634
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
همزمان با ایام فاطمیه؛

حلقه‌های معرفت فاطمی در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری 80 حلقه معرفت فاطمی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه خبر داد.

حجت‌‌الاسلام سید‌جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عنوان کرد: حلقه‌های معرفت نشست‌های بسیار صمیمی و پرباری است که در آن گفت‌و‌گوی چهره به چهره و پرسش و پاسخ آزاد با حضور استادان مجرب حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد.
حجت‌‌الاسلام حسینی اظهار کرد: از روز جمعه، 21 اسفندماه الی سه شنبه، 25 اسفندماه در اماکن متبرکه حرم رضوی، 80 حلقه معرفت ویژه بانوان و آقایان با محوریت معرفت فاطمی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این نشست‌ها موضوعات مختلفی چون «عظمت و شأن حضرت زهرا(س)»، «الگو بودن حضرت صدیقه طاهره(س)»، «عبادت و تسلیم خدا بودن»، «تبیین عرصه ورود زن در اجتماع»، «دیدگاه اسلام در زمینه جایگاه زن و مرد» و «معرفی ویژگی‌های ولایتمداری از دیدگاه حضرت زهرا(س)» مورد تبیین قرار می‌گیرد.
حجت‌‌الاسلام حسینی در ادامه توضیح داد: شکل برگزاری حلقه‌های معرفت بدین گونه است که زائران گرداگرد استاد حلقه می‌زنند و در فضایی کاملاً صمیمی سؤالات و شبهات دینی خود را مطرح می‌کنند، این امر سبب شده است تا زائران استقبال بسیار خوبی از این جلسات داشته باشند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در ایام فاطمیه روزانه 16 حلقه معرفت و جوانه‌های معرفت در اماکن زیارتی حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، گفت: دو جلسه از این حلقه‌های معرفت با نام جوانه‌های معرفت در حاشیه حلقه‌های معرفت بانوان برگزار می‌شود، تا بانوانی که قصد دارند در این حلقه‌ها شرکت کنند، بتوانند بهره بیشتری را ببرند.
وی با یادآوری اینکه طرح جوانه‌های معرفت از تابستان 91 آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در این طرح کودکانی که به همراه‌ والدین‌شان در حرم مطهر حضور پیدا کرده‌اند، تعالیم و پیام‌های دینی را آموزش می‌بینند و از جمله مواردی که می‌آموزند، آداب زیارت و داستان‌هایی از حضرت رضا(ع) است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: حلقه معرفت ویژه بانوان در دو نوبت در رواق‌های دارالاجابه و دارالحجه برگزار می‌شود.
captcha