همکاری با رسانه ملی در پیشبرد طرح «افق»
کد خبر: 3482829
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
پورمعین خبر داد:

همکاری با رسانه ملی در پیشبرد طرح «افق»

گروه ادب: مبدع طرح ملی «افق» از همکاری با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد این طرح خبرداد.

محمدرضا پورمعین، طراح طرح ملی «افق» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: اجرای این طرح بازتاب خوبی بین مسئولان، دستگاه‌ها و افرادی که در رونمایی این طرح شرکت کرده بودند، داشت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال عقد قرارداد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه 20 میلیون پیامک در ماه هستیم، افزود: همچنین مقدمات همکاری با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع‌رسانی عمومی و تبلیغ و ترویج در حال انجام است.
پورمعین با اشاره به اینکه در ایام نوروز اطلاع‌رسانی‌های عمومی انجام می‌گیرد، عنوان کرد: تشکیل ساختار اجتماعی و مشارکت مردم در رمضان 95 آغاز می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه شعار این طرح «هر ایرانی، اهدای یک جلد قرآنی است»، اظهار کرد: این طرح از پرداخت ماهیانه 10 هزار تا 100 هزار ریال به ستاد برگزاری طرح با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، تخصصی کردن قرآن‌ها و عمومی ‌کردن قرآن‌ها و اهدای قرآن در مناطق محروم کشور و صحافی کردن قرآن‌های فرسوده و همچنین تنوع‌سازی در ترجمه و فهم آسان قرآن انجام می‌گیرد.
پورمعین اضافه کرد: امیدواریم طی پنج سال آینده بتوانیم مدیریت جهانی قرآن در جهان اسلام را از دست عربستان سعودی بگیریم که این امر از اهداف اصلی طرح ملی افق است.
لازم به ذکر است؛ مجری و طراح طرح ملی «افق» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیروان امام هادی(ع) با مدیریت محمدرضا پورمعین اداره می‌شود که تاکنون با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح کار خود را پیش برده است.
captcha