برگزاری مسابقات قرآن مشترک بین نوجوانان دو کشور ایران و عراق
کد خبر: 3482971
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
مدیر مهدالقرآن العتبه العباسیه(ع) خواستار شد:

برگزاری مسابقات قرآن مشترک بین نوجوانان دو کشور ایران و عراق

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر مهدالقرآن العتبه العباسیه(ع) در مراسم اختتامیه مسابقات شوق تلاوت با اشاره به اینکه حاضران در این مسابقات در آینده قاریان خوبی خواهند شد، خواستار برگزاری مسابقات مشترک بین نوجوانان دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به عراق، مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات شوق تلاوت شنبه شب 21 اسفندماه با تجلیل از شرکت کنندگان در این مسابقات و نیز مدیران موسسات فعال در این طرح برگزار شد.
در این مراسم که پس از پایان یافتن رقابت ها صورت گرفت، تمامی شرکت کنندگان در مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت که ۱۹ نفر بودند، تجلیل، همچنین مسئولان موسسات که در این طرح همکاری داشتند تجلیل شدند.
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله وحی توسط یکی از قاریان نوجوان عراقی حسین مقدمی‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت، در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از دست اندرکاران طرح ملی تلاوت و نیز مسابقات شوق تلاوت، گفت: از همه استان هایی که توانستند ما را در اجرای هر چه بهتر این مسابقات و این طرح همراهی کنند قدردانی می کنم.
برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن و مسابقات مشترک بین نوجوانان دو کشور
وی در ادامه از همکاری های مسئولان العتبه العباسیه برای میزبانی از این مسابقات قدردانی کرد و افزود: این همکاری باعث شد تا امروز بتوانیم در کنار این شهر مبارک و حرم حضرت عباس(ع) و به میزبانی دوستان و مسئولان قرآنی، مسابقات شوق تلاوت را به خوبی برگزار کنیم.
مقدمی کیا تصریح کرد: با اینکه العتبه العباسیه و مسئولان این عتبه در این ایام برنامه های فشرده دیگری نیز داشتند اما به خوبی پذیرای شرکت کنندگان و اعضای کاروان شوق تلاوت بودند، این توفیق و افتخاری برای همه ما شد که در این ایام و این شب ها در عتبات عالیات باشیم و تلاوت هایی صورت بگیرد.
مدیر اجرای طرح ملی تلاوت در ادامه اظهار کرد: این توفیقات همه به برکت قرآن و انس با قرآن کریم است و در اینجا جا دارد توصیه کنیم که این انس با قرآن که خداوند لطف کرده است قدر بدانیم و هر روز برآن بیفزاییم تا خداوند هدیه بهتری را نصیب ما گرداند.
وی در پایان اذعان کرد: در ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت از سال 91 تاکنون زحمات بسیار زیادی کشیده شده است که خوشبختانه خروجی این زحمات به خوبی در اینجا دیده شد.
 
برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن و مسابقات مشترک بین نوجوانان دو کشور

در ادامه این مراسم شیخ جواد نصراوی، رئیس مهدالقرآن الکریم العتبه العباسیه(ع) نیز در سخنان کوتاهی گفت: سلام همه همکاران در العتبه العباسیه(ع) و خصوصاً متولی شرعی عتبه آیت الله سیداحمد صافی را به شما می رسانم.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با مشارکت مهد قرآن کریم حضرت عباس و ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت انجام شد. افزود: احساس می کنیم حاضرانی که در این مسابقات حضور دارند در آینده قاریان بزرگی خواهند شد، چرا که تلاوت های خوبی در اینجا شنیده شد.
شیخ جواد نصراوی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این کار مقدمه ای برای همکاری بیشتر بین عتبه و طرح ملی تلاوت باشد، تصریح کرد: مشابه این طرح را با عنوان طرح «امیرالقراء» برای نوجوانان در دست اجرا داریم، ما می توانیم همکاری های خوبی در این زمینه و خصوصاً در دوره های تخصصی داشته باشیم، همچنین تلاش می کنیم تا شرکت کنندگان در این دو طرح در مسابقات مشترکی حضور داشته و محافل مشترکی را با هم داشته باشند.
در ادامه این مراسم از شرکت کنندگان طرح ملی تلاوت با اهدای لوح یادبود تجلیل شد. همچنین مسئولان قرآنی العتبه العباسیه نیز لوح تقدیر از دستان مسئولان اجرایی طرح ملی تلاوت دریافت کردند.
مطالب مرتبط
captcha