شهادت یک جانباز کم‌کاری پزشک را به رخ می‌کشد
کد خبر: 3483045
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
عرب‌خردمند انتقاد کرد:

شهادت یک جانباز کم‌کاری پزشک را به رخ می‌کشد

گروه سلامت: رئیس شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی از اینکه اگر در رسانه ملی ما امروز اعلام می‌شود جانباز پس از 30 سال مقاومت در مقابل صدمه شیمیایی به شهادت رسید و به معراج رفت، به نوعی این مطرح می‌شود گویی منِ پزشک در بیمارستان به او نرسیده و در اثر سهل انگاری ما شهید شد، انتقاد کرد.

جلیل عرب خردمند، رئیس شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه پزشکی اظهار کرد: نحوه برجسته کردن و نظارت بر این بی‌اخلاقی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که امنیت عمومی جامعه را زیر سؤال ببرد. 
وی عنوان کرد: اخلاق جامعه پزشکی ایران یک اخلاق مثال زدنی است؛ در عین حالی که چند نفری در آن مرتکب خطا می‌شوند و باید با آن برخورد کرد اما نحوه برخورد با آن خطا نباید به تمامی جامعه پزشکی تعمیم داده‌ شود.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: وقتی مردم نسبت به جامعه پزشکی بدبین می‌شوند امنیت آنها به خطر می‌افتد، البته معنی این سخن این نیست که نباید بر جامعه پزشکی نظارت شود و یا ارگان‌های درونی و بیرونی در این رابطه به وظایف خود عمل نکنند.
وی اظهار کرد: وقتی اینکه شغل ما این باشد که نقطه ضعفی را پیدا کرده و برجسته کردن آن منجر به از بین بردن امنیت جامعه شویم در واقع خطایی به مراتب بزرگتر از خطای قبلی انجام داده‌ایم. 
عرب خردمند بیان کرد: آنچه امروزه بی‌اخلاقی در جامعه پزشکی را برجسته می‌کند دو منشأ دارد نخست عملکرد تعداد معدود و انگشت شماری از پزشکان است و دومی دامن زادن به این مسائل در برخی رسانه‌هاست.
وی توضیح داد: وقتی بر روی یک آینه پاک لکه‌ای کوچک می‌نشیند همه می‌گویند آینه کثیف است اما در رابطه با ابعاد آن لکه نسبت به آینه سخن نمی‌گوید. 
این جراح دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برجسته کردن بی اخلاقی‌های پزشکی در برخی رسانه‌ها همچون آینه و لکه است؛ در حالیکه واقعیت جامعه پزشکی ما این نیست بلکه واقعیت خدمت، ایثار و گذشت آنان است.
وی ادامه داد: اگر در رسانه ملی ما امروز اعلام می‌شود جانباز پس از 30 سال مقاومت در مقابل صدمه شیمیایی به شهادت رسید و به معراج رفت، به نوعی این مطرح می‌شود گویی منِ پزشک در بیمارستان به او نرسیده و در اثر سهل انگاری ما شهید شد، در حالیکه معنی این سخن این است که قرار بود این جانباز 30 سال قبل در جاده آبادان خرمشهر، در هور الهویزه یا هرجای دیگری از 1400کیلومتر مرز دفاع مقدس کشته شود اما پس از تفضل الهی و مقاومت فرد این جامعه پزشکی بوده که وی را به مدت 30 سال نگهداشته است، اما می بینیم که هیچگاه این مسأله بازگو نمی‌شود. 
عرب خردمند خاطرنشان کرد: این وظیفه رسانه‌ها است؛ که فداکاری پزشکان ایرانی را برای جامعه ایران و جهان ترسیم کند و به جای بی اخلاقی عده‌ای معدود اخلاق اکثریت جامعه پزشکی را برجسته کند. 

captcha