نقش سازمان اوقاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3483107
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

نقش سازمان اوقاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه جامعه: حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر جایگاه وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی، فقرزدایی و کمک به نیازمندان را از موارد کاهش این موضوع دانست و گفت: اگر نگاه واقفان به این حوزه ویژه‌تر شود تاثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص نقش سازمان اوقاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیش‌بینی‌هایی که در این باره انجام شده است، گفت: عمده نیات اجتماعی که در سازمان اوقاف وجود دارد در حوزه رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موقوفاتی که توسط واقفان به سازمان اوقاف واگذار می‌شود در حوزه بهداشت، درمان و حفظ سلامت روحی و روانی است، افزود: اگر بتوان به صورت کلی به این موضوعات پرداخته شود آثار خوبی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: رفع مشکلات نیازمندان و کمک به آنها در جهت تامین معاش یکی از مواردی است که می‌تواند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد. لذا کمک به فقرا و رفع مشکلات آنان از جمله مواردی است که اگر نگاه واقفان به این حوزه ویژه‌تر شود قطعا تاثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

نحوه ارائه خدمت

حجت‌الاسلام محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نحوه ارائه خدمات سازمان اوقاف در حوزه آسیب‌های اجتماعی به چه شکل است؟ گفت: خدماتی که سازمان اوقاف در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهد به صورت فردی نیست. لذا توسط برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها مرتبط با این حوزه، خانواده‌ها و افراد در معرض آسیب شناسایی شده و خدمات به آنها ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات به صورت فردی و موردی خود باعث ایجاد مشکلات بسیار خواهد شد. در مواقعی هم اگر به صورت موردی این خدمات انجام شود قطعا امکان شناسایی همه افراد به صورت درست و صحیح نخواهد بود. لذا این خدمات از طریق سازمان‌های مردم نهاد و برخی از دستگاه‌های مربوطه که پرونده اشخاص و اطلاعاتی را در اختیار دارند داده می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: امیدواریم با احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین بتوانیم طبق آنچه که آنها مشخص کرده‌اند، بخش‌هایی از آسیب‌های اجتماعی را مشکل‌گشایی کنیم.

captcha