بررسی وضعيت سلامت معنوی ورزشكاران
کد خبر: 3483400
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
فضلی:

بررسی وضعيت سلامت معنوی ورزشكاران

گروه جامعه: سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان از بررسی وضعيت سلامت روانی، ‌اجتماعی و معنوی جوانان و ورزشكاران طی سال آینده خبر داد.

محمدرضا فضلی، سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا،( به تشریح عملکرد و دستاوردهای این مرکز در سال جاری پرداخت و گفت :نظام نامه پژوهش فناوری در شورای پژوهش و فناوری طی سال جاری تدوین شد.

وی به ارائه گزارش طرح‌های پژوهشی حوزه مطالعات جوانان در جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اشاره و عنوان کرد: کارگروه‏‌های تخصصی ورزش، جوانان، مدیریت و فناوری و فرهنگی به منظور نیازسنجی اولویت‌های پژوهشی تشکیل شد.

فضلی از جمله عناوین طرح‌های تحقیقاتی صورت گرفته در سال جاری را «طرد اجتماعی جوانان و علل زمينه‌ساز آن در ايران»، «ادامه تحصیلات عالی جوانان در کشورهای خارجی؛ فرصت‏‌ها و تهدیدها»، «سنجش و شناسایی نیازها و علائق فراغتی جوانان»، «بررسی نيازهای آموزشی سازمان‏‌های مردم نهاد جوانان»، «بررسی روند طلاق در بين جوانان؛ عوامل تعيين كننده، پيامدها و آسيب‏‌شناسی» عنوان کرد.

فضلی حمایت از پایان نامه‏‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری، تدوين موضوعات و اولويت‏‌های حمايت از پايان‏‌نامه‏‌های تحصيلات تکميلی و تعیین اولویت‌های پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در چهار حوزه کلی و تصویب در شورای پژوهش و فناوری را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی به تهيه و تدوين کتابچه و لوح فشرده «جوانان؛ ازدواج و طلاق» به مناسبت هفته ازدواج اشاره و عنوان کرد: برش استانی نتایج پيمايش ملی ارزش‏‌ها و نگرش‏‌های جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شش استان کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طی سال جاری از وضعیت ملی جوانان در حوزه‌های مختلف برای معاونت ساماندهی امور جوانان گزارشی تهیه شد اظهار کرد: فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه سازی شد.

فضلی با بیان اینکه برای سال 95 نيازهای پژوهشی حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف وزارتخانه با تشكيل كارگروه‌های تخصصی جمع‌آوری و در قالب عناوين و الويت‌های پژوهشی در شورای پژوهش و فناوری به رياست مقام عالی وزارت مطرح و در هشتمين جلسه شورای مذكور به تصويب رسيد گفت: بیش از 60 عنوان پژوهشی در چهار حوزه اصلی ورزش، جوانان، فرهنگ، مديريت و فن‌آوری تنظيم و ارائه كرده‌ايم كه از مهمترين آن‌ها می‌توان به «پيمايش ملی ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتار جوانان»،‌ «بررسی وضعيت سلامت روانی، ‌اجتماعي و معنوی جوانان و ورزشكاران» در حوزه فرهنگی اشاره کرد.

captcha