فراخوان همایش «صلح و گفت‌وگو در اندیشه امام(ره)»
کد خبر: 3483445
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

فراخوان همایش «صلح و گفت‌وگو در اندیشه امام(ره)»

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری همایش ملی «صلح و گفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره)» در دانشگاه آزاد واحد اراک خبر داد.

دکترعلیرضا نظام آبادی، دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری همایش ملی «صلح وگفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره)» از سلسله همایش‌های «صلح و اسلام» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خبر داد.
رئیس همایش ملی «صلح و گفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره)» ادامه داد: این همایش دهم خردادماه سال 95 در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار خواهد شد، روند اجرایی همایش مذکور بدین شکل بود که پس از تصویب همایش در شورای سیاستگذاری سازمان محترم مرکزی و ابلاغ به واحد اراک، بلافاصله کمیته‌های علمی، اجرایی و دانشجویی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مالی و پشتیبانی و… تشکیل و پس از تعیین رؤسای کمیته‌ها، شرح وظایف هر کدام مشخص و از روز 20 اسفندماه 94 به طور رسمی شروع به کار کردند.
وی گفت: اعضای کمیته علمی نیز متشکل از اعضای هیئت علمی واحدهای اراک، خمین، نراق، ساوه  وآشتیان و... می‌باشند که پس از تشکیل جلسات متعددی، اهداف و محورهای همایش را مصوب کردند.
نظام‌آبادی هدف از برگزاری این همایش را تبیین و واکاوی اندیشه‌های علمی و عملی امام خمینی(ره) در تعامل گفتمانی در عرصه جهانی(مذاهب و ادیان، فرهنگ‌ها و ملت‌ها، دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی) در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان عنوان کرد.
رئیس همایش ملی صلح و گفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره) 5 محور اصلی همایش را به شرح ذیل اعلام کرد؛ مفاهیم  و مبادی گفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره)، زمینه‌ها، شرایط  و اقتضائات گفت‌و‌گو در اندیشه امام خمینی(ره)، عرصه‌های گفت‌وگو (بین مذاهب و ادیان، فرهنگ‌ها و ملت‌ها، دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی) در اندیشه امام خمینی(ره)، راهبردها، تاکتیک‌ها و ابزارهای صلح و گفت‌وگو در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)(پیام به گورباچف، پیام به روحانیت مسیحی، پیام به حجاج و...) و آسیب‌ها و موانع گفت‌وگو در اندیشه امام خمینی(ره).
نظام‌آبادی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ پانزده اردیبهشت به آدرس اینترنتی  SCA.IAU-ARAK.AC.IR ارسال نمایند.
captcha