تلاوتی از استاد «غلوش» به بهانه چهلمین روز درگذشت
کد خبر: 3483463
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

تلاوتی از استاد «غلوش» به بهانه چهلمین روز درگذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قطعه‌ای از تلاوت مرحوم راغب مصطفی غلوش، قاری مصری از آیات 76 تا 81 سوره مبارکه نساء ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحوم  راغب مصطفی غلوش، قاری رادیو قرآن مصر و عضو انجمن قاریان و حافظان این کشور پس از طی دوران سخت بیماری بامداد 15 بهمن‌ماه در یکی از بیمارستان‌های مصر دار فانی را وداع گفت.

او در سال 1317 هجری شمسی در روستای «برما» واقع در استان غربیه مصر متولد شد و در نوجوانی کل قرآن را حفظ کرد و از 16 سالگی با حضور در محافل مختلف قرآن تلاوت می‌کرد. وی در 24 سالگی قرائت قرآن را در رادیو و تلویزیون مصر به صورت رسمی آغاز کرد.

این قاری شهیر مصری طی 77 بهار زندگی‌اش سفرهای متعددی به ایران داشته است و اگر بگوییم جزو اولین قاریانی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده است، بی‌راه نگفته‌ایم.

راغب مصطفی چند سال پس از حفظ قرآن به کانون علوم قرآنی مصر، شهر طنطا رفت و به مؤسسه و آکادمى قرائات در مسجد احمدى مصر پیوست و به گفته خود او، توانست «یک نمونه عالى از استاد مصطفى اسماعیل» را در این مسجد ارائه دهد.

تلاوتی از استاد «غلوش» به بهانه چهلمین روز درگذشت

در ذیل تلاوت راغب مصطفی غلوش از آیات 76 تا 81 سوره مبارکه نساء ارائه می‌شود.
این تلاوت در ایران اجرا شده و اوج‌خوانی بسیاری دارد. از دیگر شاخصه‌های این تلاوت معنای زیبای این آیات است که استاد غلوش مفهوم  آن را استادانه رساندند. تلاوتی دشوار برای تقلید کردن است و مثل همیشه ریزه‌کاری‌های بسیار و پر فراز و نشیب و تنوع الحان نداشتند، یعنی استاد سعی کرده است، سنگین و یکنواخت قرائت کند، بطوری که بیشتر در مقام بیات، رست و سه گاه اجرا شده است.(telegram.me/ghalvash)


کد

captcha