شهدای مدافع حرم؛ تأکید چهارمین جشنواره عکس «قاب‌های بهشتی»
کد خبر: 3483464
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
آلادپوش عنوان کرد:

شهدای مدافع حرم؛ تأکید چهارمین جشنواره عکس «قاب‌های بهشتی»

گروه هنر: چهارمین جشنواره عکس «قاب‌های بهشتی» موضوعات متنوعی را در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه دارد اما تأکید آن بر شهدای مدافع حرم است.

سعید آلادپوش، مدیرعامل شبکه تصویر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: شبکه تصویر(تصویرنت) مفتخر است که امسال و در چهارمین سال پیاپی برگزارکننده جشنواره «قاب های بهشتی» باشد که فراخوان آن 22 اسفند همزمان با روز ملی شهید منتشر شد.

وی گفت: در فراخوان این دوره جشنواره موضوعات مختلفی مورد نظر است همچون غبارروبی از گلزار شهدا در شب جمعه آخر سال که رسمی معمول است و یا عکاسی از تشییع شهدا در طول ایام سال گذشته که مطمئناً سوژه بسیاری از عکاسان و به ویژه عکاسان خبری قرار گرفته است.

آلادپوش تصریح کرد: در چهارمین دوره این جشنواره تأکید ویژه‌ای بر موضوع شهدای مدافع حرم داریم؛ شهدایی که در طول یک سال گذشته در جای جای کشور اسلامی شاهد بازگشت پیکر پاک آنها به میهن اسلامی بودیم و برای آنها از سوی ملت سلحشور و هم‌میهنان قدردان مراسمات باشکوهی برگزار شد که به این وسیله از همه هنرمندان عکاس دعوت می‌کنیم تا اگر گزارش تصویری و یا فریم‌هایی از بدرقه باشکوه آنها توسط مردم دارند آن را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه عکاسی از نمادهای شهری با موضوع شهید و فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر سوژه‌های عکاسی برای شرکت در این جشنواره است گفت: مدتی است یک سنت حسنه در میان آحاد مردم باب شده است و آن هم موضوع «هم‌عهدان شهید» است به این معنی که افرادی علاقه‌مند با حضور بر سرمزار شهدا با آنها هم‌عهد می‌شوند و از آن پس در رثای مقام شامخ آنها متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ارزشی می‌شوند که عکاسان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره این موضوع را نیز سوژه خود قرار دهند.

آلادپوش گفت: دبیری این دوره از جشنواره را کامران شریفی به عهده خواهد داشت و دوستان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت شبکه تصویر(تصویرنت) tasvirnet.comمراجعه کنند.

وی در پایان افزود: در ادوار گذشته امور ایثارگران شهرداری تهران حامی شبکه تصویر در برگزاری این جشنواره بود؛ در دوره چهارم نیز صحبت‌هایی برای حمایت و مشارکت نهادها و سازمان‌های ارزشی در برگزاری این جشنواره به عمل آمده است که البته هنوز قطعی نشده است.

captcha