بودجه فرهنگی دولت در سال 94 با وجود کاهش درآمدها رشد پیدا کرد
کد خبر: 3483530
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
محمدرضا خباز:

بودجه فرهنگی دولت در سال 94 با وجود کاهش درآمدها رشد پیدا کرد

گروه سیاسی: معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت داشتن حوزه فرهنگ برای دولت گفت: در سال 94 با وجودی که اعتبارات و در آمد عمومی کشور کاهش پیدا کرده بود اما نسبت به زمان مشابه خود و میزان کاهش درآمد، باز نسبت به سال‌های گذشته بودجه فرهنگی افزایش یافت.

محمد رضا خباز، استاندار سمنان و معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره عملکرد فرهنگی دولت در سال 94 گفت: عملکرد فرهنگی دولت را باید با میزان درآمدهای عمومی کشور سنجید. یک زمان فرهنگ را از روش، منش و رفتار خود دولتمردان می‌بینیم که از این زاویه من رفتار دولتمردان تا حد مطلوبی فرهنگی و ارزشی می‌دانم.

روش و منش دولت، فرهنگی است

وی در تشریح این مطلب عنوان کرد: دولت از ابتدا اعلام کرد به هیچ وجه آمار غیر واقعی به مردم نخواهد داد، کلنگ غیرواقعی و سیاسی نخواهد زد، پروژه‌های نیمه‌تمام را افتتاح نخواهد کرد و اقدامی نخواهد کرد که اغواگری و پوپولیسم محسوب شود که از این منظر رفتار دولت، یک رفتار فرهنگی بود و کار فرهنگی بسیار مهمی شمرده می‌شد.

خباز با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که «الناس علی دین ملوکهم»، مردم بر دین حاکمان خودشان هستند، گفت: وقتی یک سخن غیرواقعی از سوی یک مسئول بیان می‌شود، وقتی یک روش نامطلوب از یک مسئول به چشم می‌خورد و یا حرکت ناپسندی از سوی یک مسئول سر می‌زند آثار منفی آن بر جامعه به ویژه نسل جوان بسیار فراوان است. بنابراین دولت در این بخش به عقیده من به وعده‌هایی که ذکر شد به خوبی عمل کرد.

بودجه حوزه فرهنگ در سال 94 به نسبت کاهش در آمدهای دولت رشد پیدا کرد

معاون سابق امور تقنینی معوانت پارلمانی رئیس جمهور در تشریح عملکرد فرهنگی دولت از منظر بودجه‌ها و اعتبارات گفت: با وجودی که اعتبارات و در آمد عمومی کشور کاهش پیدا کرده بود اما نسبت به زمان مشابه خود و میزان کاهش درآمد، باز نسبت به سال‌های گذشته بودجه فرهنگی افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نفت 120 دلار فروخته می‌شد اما اکنون قیمت نفت به زیر 30، 40 دلار رسیده است. اگر این کاهش قیمت را در نظر بگیریم نسبت به سال‌های گذشته که وفور درآمد دولت بود، اعتبارات فرهنگی رشد قابل قبولی داشته است.

خباز اظهار کرد: اما آیا این مقدار رشد کافی است، قطعا اینگونه نیست. زیرا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و ما هر چه داریم باید در مسیر ارتقای فرهنگی کشور هزینه کنیم که اگر این هزینه‌کرد در حوزه فرهنگ اتفاق بیفتد قطعا ثمرات زیادی برای کشور و نسل جوان خواهد داشت.

captcha