ضرورت توجه ویژه به ظرفیت دانشگاه رضوی و حوزه‌های علمیه در تحقق دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب
کد خبر: 3483653
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد:

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت دانشگاه رضوی و حوزه‌های علمیه در تحقق دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی گفت: در پیامی که رهبر معظم انقلاب بنده را مامور فرمودند تا در خدمت آستان قدس رضوی باشم، بخش‌های متعددی وجود دارد و در یکی از این بخش‌ها به مسائل فرهنگی تاکید شده است که طبیعتا دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه‌های علمیه می‌توانند در این دغدغه مهم رهبر فرزانه انقلاب، اندیشه و فعالیت‌های نوینی را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن تحسین و قدردانی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه، گفت: رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله واعظ طبسی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از علمای شاخص مشهد بوده و در زمان خودشان نیز در حوزه علمی و فرهنگی کشور زحمات زیادی را متحمل شده‌اند.
وی افزود: برای تضمین و پایداری انقلاب اسلامی ایران که خون‌های زیادی هم برای آن ریخته شده به یک کادرسازی غنی احتیاج است که افزون بر آشنایی کامل با مسائل دینی و فقهی، روحیه انقلابی نیز در آن‌ها وجود داشته باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت‌های ستودنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اظهار کرد: از گزارش‌هایی که اعضای هیئت علمی در اختیار بنده قرار داده و آنچه که در جامعه قابل رویت است به خوبی می‌توان احساس کرد این دانشگاه در تربیت استاد و نخبه پروری موفق عمل کرده و یک جلوه استادپروری را از خود به نمایش گذاشته است.
وی در ادامه افزود: در پیامی که رهبر معظم انقلاب بنده را مامور فرمودند تا در خدمت آستان قدس رضوی باشم، بخش‌های متعددی وجود دارد و در یکی از این بخش‌ها به مسائل فرهنگی تاکید شده است و طبیعتا دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه‌های علمیه می‌توانند در این دغدغه مهم رهبر فرزانه انقلاب، اندیشه و فعالیت‌های نوینی را رقم بزنند.
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: بنده از دانشگاه علوم اسلامی رضوی می‌خواهم تا کارگروهی را تشکیل دهند و در زمینه‌های علمی و فرهنگی کشور به ویژه مشهد تولید فکر و فعالیت کنند و تربیت عالم با روحیه انقلابی را اولین هدف خود قرار دهند.
وی ادامه داد: مشهد مقدس به خاطر وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ظرفیت مرجعیت علمی و معنوی را داراست، تاریخ گواه است بسیاری از علمای اهل تسنن و شیعه برای بازگشایی گره‌های کور مسائل علمی خود به حرم این آقا مشرف شده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی تربیت استاد با روحیه انقلابی را یکی از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ظرفیت مرجعیت علمی را در خود ایجاد کرده است و در این مهم گام‌های اساسی نیز برداشته و ان‌شاءالله به زودی به نقطه کمالی که مورد نظر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و رهبر معظم انقلاب است، خواهد رسید.
یادآور می‌شود، در بخش ابتدایی این دیدار حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گزارشی در حوزه پذیرش، آزمون، کیفیت تحصیل، رشته های تحصیلی، نخبه پروری و دستآوردهای این دانشگاه ارائه کردند.
captcha