کتاب القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه رونمایی شد
کد خبر: 3483659
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

کتاب القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه رونمایی شد

گروه حوزه‌های علمیه: کتاب قواعد الفقهیه فی فقه الامامیه عصر امروز 25 اسفند ماه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و معاونان وی در موسسه انوار طه در قم برگزار شد.

کتاب القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، مدیر عامل موسسه انوار طه در مراسم رونمایی از کتاب القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه گفت: این موسسه از سال 1389 تحت اشراف مدیر حوزه فعالیت خود را در ذیل چند محور پژوهش، پاسخگویی، تبلیغ و آموزش آغاز کرده است.

وی افزود: این موسسه مجموعه ای از طلاب علاقه‌مند را شناسایی کرده است و تلاش شده تا فعالیت آن تکرار فعالیت سایر موسسات مشابه نباشد، زیرا اگر بناست از تکرار پرهیز شود باید آثار نوآوری داشته باشند.

ابراهیمی بیان کرد: در حوزه پژوهش جمعی از شاگردان آیت الله بوشهری مشغول فعالیت در این موسسه هستند و در فقه و اصول و فرهنگ به خصوص در حوزه سبک زندگی فعالیت دارند و آثار خوبی هم تحت اشراف ایشان نوشته شده و بعضا در دست چاپ قرار دارد.

وی اظهار کرد: در زمینه پاسخگویی مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی انوار طه در فضای مجازی پایگاهی ایجاد کرده است و بخش عمده مخاطبان ما نخبگان، طلاب و مبلغان هستند و 26 سایت زیرمجموعه این مرکز است.

بازدید تا 12 هزار نفر

وی افزود: در طول روز بین 5 تا 12 هزار نفر از مرکز بازدید دارند بدون اینکه ما تبلیغی کرده باشیم.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت های تبلیغی این مرکز گفت: بخش های مختلفی در کشور متولی امر تبلیغ هستند اما ما در فعالیتی حضور می‌یابیم که ضرورت آن بیشتر حس شود و آن بحث نماز است.

وی ادامه داد: از این رو 220 مبلغ کارآمد را به شهرستان های مختلف و مدارس برای تبلیغ نماز اعزام کردیم و مصمم در این موضوع تبلیغی هستیم و اقبال زیادی هم از آن صورت گرفته و دو ماه یکبار اعزام صورت می‌گیرد. همچنین حوزه تبلیغ نماز پیوندی میان خانواده، مربیان، مسجد و مدرسه ایجاد کرده است.

ابراهیمی تاکید کرد: در زمینه آموزش نیز متناسب با نیازهای روز که خلا آن در فضای مهارتی طلاب حس می‌شود، فعالیت داریم و تنها موسسه‌ای هستیم که کارگاه روش ‌پژوهش در فرهنگ را برگزار کرده‌ایم که ماحصل آن آثار خوب طلاب بوده است.

وی افزود: برپایی کارگاه روش پاسخگویی به سؤالات مخاطبان نیز از دیگر اقدامات ماست و البته در ابتدای این راه قرار داریم.

قواعد فقهی درس رسمی شود

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه گفت: این کتاب ارزشمند که محصول تلاش آیت الله حسینی بوشهری است، خوب است تا توسط محققان نقد شود. ما از آیت الله بوشهری درخواست داریم تا تلاش کنند قواعد فقهی به درسی رسمی در حوزه تبدیل شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه درسی بودن این کتاب را از ویژگی های بارز این اثر برشمرد و تصریح کرد: تحریر درسی این اثر کمک شایانی به طلاب در فراگیری قواعد فقهی به زبان روز دارد.

آیت الله حسینی بوشهری نیز گفت: نشر فرهنگ دینی و کتاب نیاز به کار تبلیغی جدی و اطلاع رسانی بیشتر دارد و برگزاری این جلسه نیز در همین راستا صورت می گیرد.

چاپ تفسیر

وی افزود: از ابتدای تاسیس این موسسه دنبال پرکردن خلاها بودیم از این رو یکی از کارهای ما آثار پژوهشی بوده که آثار خوبی هم چاپ شده و در دست چاپ است از جمله پرسش هایی از زندگی پیامبر(ص) و امام علی(ع) که در دو جلد چاپ شده همچنین مباحث تفسیری ما در حال چاپ است.

captcha