میدان شهدای ذهاب رشت، قدمگاه شهدای گیلان است
کد خبر: 3483669
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

میدان شهدای ذهاب رشت، قدمگاه شهدای گیلان است

گروه اجتماعی: رئیس کمیته انتظامات و تشریفات ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان از برگزاری کنگره مذکور در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و تصریح کرد: میدان شهدای ذهاب قدمگاه و محل اعزام شهدا به جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرهنگ عبدالرضا خسروی، دبیر کمیته انتظامات، استقبال و تشریفات ستاد برگزاری نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان امروز، 25 اسفند در نشست با خبرنگاران، با اشاره به عظمت برگزاری کنگره مذکور، اظهار کرد: غرق شدن در زندگی مادی، آرامش را از انسان می‌گیرد لذا به روح معنوی شهدا نیاز داریم.

وی با اشاره به حضور 2 هزار نفر میهمان خارج از استان در کنگره هشت هزار شهید گیلان، افزود: این میهمانان در چهار اجلاسیه و کنگره اصلی حضور خواهند داشت لذا به عنوان خادمان اصلی شهدا و خانواده‌های معظم آنان، برای استقبال و اسکان میهمانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه یکی از سران قوا سخنران اصلی کنگره شهدای گیلان است، ادامه داد: تاکنون بالغ بر 300 نفر خادمان شهدا با لباس‌های متحدالشکل ساماندهی شده‌اند. خادمان شهدا در خدمت 8 هزار خانواده شهید خواهند بود. البته ثبت نام از خادمان شهدا تا نیمه نخست فروردین 95 ادامه داد.

این مقام مسئول از برگزاری کنگره در میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) خبر داد و تصریح کرد: میدان شهدای ذهاب قدمگاه و محل اعزام شهدا به جبهه‌های حق علیه باطل بوده است. تا پیش از این قرار بود کنگره شهدا در جاده تهران برگزار شود.

دبیر کمیته انتظامات، استقبال و تشریفات ستاد برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای گیلان با اشاره به میهمان‌نوازی گیلانیان، گفت: کنگره شهدای گیلان باید نمونه باشد و به بهترین شکل برگزار شود.

وی از فعالیت کارگروه‌های امنیتی، حفاظت، انتظامات و اسکورت، ارتباطات و استقبال و تشریفات در کمیته انتظامات، استقبال و تشریفات ستاد برگزاری نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان خبر داد و متذکر شد: چهار محور ورودی شهر رشت محل استقبال از میهمانان است که با نمادهایی از جبهه و جنگ مزین شده‌اند. مسئولان برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله راویان کاروان‌ها مسئولیت این چهار ایستگاه را بر عهده دارند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه سردار میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان رئیس کمیته انتظامات، استقبال و تشریفات ستاد برگزاری نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان است، خاطرنشان کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت مکان استقبال ویژه از میهمانان است.
captcha