محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد + عکس
کد خبر: 3483983
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم به یاد استاد مرحوم اربابی در آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آخرین جلسه آموزش قرآن در سال 94، حسن ربیعیان، قاری بین‌المللی شب گذشته، 26 اسفندماه در آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان تهران برگزار شد.

آموزش قرائت قرآن در آستان امامزاده پنج‌تن(ع) هر چهارشنبه برپا می‌شود و پیش از این، مدرس این جلسه مرحوم استاد اربابی بود.

محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد

این جلسه مزین شده بود با نام استاد ابوالشهید مرحوم علی اربابی در نهمین سال ارتحال این معلم فقید قرآن که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط شاگردان و دوستداران استاد، گرامی داشته شد.

محفل قرآنی با یاد استاد اربابی با تلاوت پریدری، مقیمی و مداح، سه قاری جوان و از شاگردان جلسه قرآن استاد ربیعیان همراه بود، همچنین علیرضا سبحانی و مصطفی یادگاری از قاریان ممتاز کشوری نیز به خوبی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد

اجرای این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد به مدت دو ساعت برعهده محمدرضا پورمعین، فعال قرآنی کشورمان بود که خود نیز در بخش‌هایی از مراسم، اشعاری را در وصف حضرت زهرا(ص) قرائت کرد و به ذکر مصیبت‌های بی بی دو عالم پرداخت.

محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی نیز به گوشه‌هایی از سیره حضرت صدیقه کبری(ع) اشاره کرد. در این مراسم خویشاوندان و دوستان استاد اربابی و جمعی از اهالی منطقه لویزان نیز حضور داشتند و در پایان مراسم نیز برای قرائت فاتحه بر سر مزار این استاد که در محوطه این آستان قرار دارد، حاضر شدند.
مرحوم استاد علی اربابی در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و از سن ۱۰سالگی با هدایت مادر و پدر بزرگوارش که هر دو نیز قرآنی بودند به مکتب‌خانه رفت و از همان زمان، قدم در راه یادگیری قرآن نهاد.
محفل انس با قرآن با یاد استاد علی اربابی برگزار شد + عکس

مرحوم اربابی در محضر «خلیل الرحمان» که به منظور آموزش قرائت قرآن از مدینه به ایران آمده بود، تلمذ کرد و در ادامه نیز با حضور در جلسات «استاد مولایی» به میدان فنی قرائت وارد شد.

وی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۸۵ پس از تحمل مدت‌ها رنج بیماری دار فانی را وداع گفت.
گزارش تصویری را اینجا ببینید.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۰۹:۵۹
0
0
تصویر از قبر استاد اربابی حس خیلی خوبی داره
captcha