نویسنده «برج 110» باز هم به مسیح دانشوری می‌رود
کد خبر: 3485169
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

نویسنده «برج 110» باز هم به مسیح دانشوری می‌رود

گروه ادب: روند درمان فیروز زنوزی‌جلالی،‌ نویسنده رمان دینی «برج 110» که به علت بیماری حاد ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود، از سه روز دیگر برای ادامه روند درمان خود به این بیمارستان مراجعه می‌کند.

فیروز زنوزی جلالی، منتقد ادبی و نویسنده کتاب «برج 110» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه قرار است، 17 فروردین برای ادامه روند درمان به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کند، گفت: اوضاع جسمانی مساعدی ندارم و به دعای خیر دوستان نیازمندم.

وی افزود: اواخر اسفند به تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شدم، ولی باید روند درمان را ادامه دهم.

«برج 110» عنوان اثری از زنوزی جلالی است که در قالب رمان نوشته شده و در حال حاضر در انتظار چاپ است. این اثر به صورت تخیلی و با استفاده از ابزارهای فلسفی و روانشناختی نوشته شده که در آن نمادپردازی‌هایی هم صورت گرفته است. به عنوان نمونه «110» عدد ابجدی است که نام حضرت علی(ع) را به یاد می‌آورد و با محوریت نخستین امام شیعیان در جامعه امروز نوشته شده است.

زنوزی جلالی متولد سال 1329 در خرم‌آباد است. وی تا پایان تحصیلات ابتدایی در بروجرد مستقر بود و سپس به تهران آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های نظامی گذراند و ناخدا یکم کمیسر دریایی شد.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به برگزاری کارگاه‌های نقد داستان در خانه کتاب اشاره کرد که البته از سه ماه پیش به دلیل بیماری وی، برگزاری این جلسات تعطیل شده‌اند.

کتاب «مردی با کفش‌های قهوه‌ای» وی جزء آثار برتر 20 ساله انقلاب شناخته شده و کتاب «مخلوق» زنوزی نیز برنده دیپلم افتخار از طرف بنیاد شهید شده است.

captcha