حسن خلق، ادب و مردم‌داری؛ ثمره انس شهدا با قرآن
کد خبر: 3485927
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
عادلی اظهار کرد:

حسن خلق، ادب و مردم‌داری؛ ثمره انس شهدا با قرآن

گروه جهاد و حماسه: یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه حمایت مالی و معنوی مسئولان از خانواده شهدای قرآنی وظیفه دینی و ملی است، افزود: اغلب این شهدا به حسن خلق، ادب و مردم‌داری مشهور بوده‌‌اند که این اخلاق حسنه نتیجه انس دائمی با کلام‌الله مجید بوده است.

مهدی عادلی از قاریان بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه زنده‌ نگه داشتن یاد شهدایی که از جان خود برای ایجاد امنیت و استقلال در کشور گذشتند بسیار لازم و ضروری است، گفت: شهیدی که در طول زندگی خود با قرآن انس داشته و حافظ، قاری یا فعال قرآنی بوده نزد پروردگار جایگاهی خاص دارد.

عادلی افزود: بسیاری از رزمندگان شهید انس زیادی با قرآن داشته‌اند و سنگرهای دفاع مقدس در شب‌های عملیات با طنین تلاوت کلام‌الله معنویتی خاص داشت.

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه مشارکت مسئولان دستگاه‌های مختلف در ستاد شهدای قرآنی در ارتقای فرهنگ قرآن و نیز انس هر چه بیشتر اقشار مختلف با ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت موثر است، گفت: شهدای دفاع مقدس خصوصا شهیدان قرآنی دارای روحیات خاصی بوده‌اند که می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان امروز باشد. اغلب این شهدا به حسن خلق، ادب و مردم‌داری مشهور بوده‌‌اند که این اخلاق حسنه نتیجه انس دائمی با کلام‌الله مجید بوده است.

عادلی تاکید کرد: به عنوان نمونه پسرم در سنین هفت و هشت سالگی علاقه زیادی به شخصیت‌های کارتونی غربی داشت و از آنها در ذهن خود قهرمان اسطوره‌ای ساخته بود. تا اینکه با تماشای فیلمی از زندگی شهید بابایی رویکرد وی تغییر کرد و اکنون دیوارهای اتاقش مملو از تصاویر شهدای دفاع مقدس است.

این قاری بین‌المللی قرآن افزود: متاسفانه در کشورمان با ضعف محسوس معرفی قهرمانان ملی و مذهبی مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم سربازان و رزمندگان قهرمان دفاع مقدس را به جهانیان و حتی جوانان کشورمان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: خانواده شهدای قرآنی بسیار وارسته هستند و نسبت به دنیا تعلقی ندارند، ولی وظیفه مسئولان است که به دنبال حمایت مالی و معنوی آنها باشند؛ چراکه بزرگترین سرمایه زندگی‌شان را فدای اسلام و کشورمان کرده‌اند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثاقبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۰
0
0
سلام عليكم. اين قاري عزيز، خودشون نمونه يك قاري با اخلاق، مخلص، مؤمن و قرآني هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۳
0
0
مسئولان باید با به دنبال حمایت مالی و معنوی از خانواده شهدای قرآنی باشند
captcha