راه‌اندازی کرسی شیعه‌شناسی در واتیکان به همت وزارت علوم
کد خبر: 3486035
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
سالار آملی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

راه‌اندازی کرسی شیعه‌شناسی در واتیکان به همت وزارت علوم

گروه دانشگاه: رئیس مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم از راه‌اندازی اولین کرسی شیعه‌شناسی از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: یکی از اساتید دانشگاه قم به‌عنوان استاد شیعه‌شناس به دانشگاه کاتولیک واتیکان اعزام می‌شود.

حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از راه‌اندازی اولین کرسی شیعه‌شناسی از سوی وزارت علوم در خارج از ایران خبر داد و گفت: دکتر محمود تقی‌زاده داوری، استاد دانشگاه قم، به عنوان استاد اسلام‌شناس و شیعه‌شناس به دانشگاه کاتولیک واتیکان اعزام می‌شود.
وی افزود: مدت برگزاری این کرسی شیعه‌شناسی دو سال است که تا سه سال قابل تمدید است و بعد از آن نیز از اساتید دیگر برای اعزام به دانشگاه واتیکان استفاده می‌شود.
سالار آملی، هدف از راه‌اندازی این کرسی شیعه‌شناسی را معرفی اسلام و شیعه به صورت آکادمیک در خارج از کشور عنوان و بیان کرد: مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم گسترش زبان فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور در دستور کار خود قرار دارد.
رئیس مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم همچنین بیان کرد: در بخش ایران‌شناسی و زبان‌شناسی نسبت به بخش اسلام‌شناسی به دلیل میزان استقبال فعال‌تر عمل شده و 40 کرسی در این رابطه تاکنون راه‌اندازی شده است؛ اما کرسی شیعه‌شناسی دانشگاه واتیکان، اولین کرسی شیعه‌شناسی است که از سوی وزارت علوم در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۲۷
0
0
هدف از راه‌اندازی این کرسی شیعه‌شناسی را معرفی اسلام و شیعه به صورت آکادمیک در خارج از کشور عنوان کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۶:۰۱
0
0
احسنت به شما انشاءالله تفکر شیعهدنیا را پر کنه
captcha