«فرهنگ تلاوت» با طراحی جدید تا چندی دیگر
کد خبر: 3486073
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

«فرهنگ تلاوت» با طراحی جدید تا چندی دیگر

گروه فعالیت‌های قرآنی: تهیه‌کننده برنامه رادیویی «فرهنگ تلاوت» از بازنگری و طراحی جدید این برنامه و از سرگیری پخش آن تا اواخر فصل بهار خبر داد.

«فرهنگ تلاوت» با طراحی جدید تا چندی دیگر

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برنامه «فرهنگ تلاوت» به تهیه‌کنندگی فاطمه رحمانی طی سال گذشته در دو بخش برنامه زنده و برنامه تولیدی، سه‌شنبه‌ها به همت گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن پخش می‌شد.
این برنامه سه روز پس از دیدار جامعه قرآنی در رمضان 1436 ه.ق به تبیین و تشریح بیانات مقام معظم رهبری با دعوت از اساتید و پیشکسوتان این عرصه پرداخت. رحمانی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سه برنامه به صورت زنده از تاریخ 31 خرداد تا دوم تیرماه 94 با حضور کارشناسان قرآنی پخش شد.
وی با اشاره به اینکه پس از آن 21 برنامه تولیدی تهیه و از 13 مردادماه 94 پخش شد، ادامه داد: که هر ماه سه تا چهار برنامه ارائه شد که طی این برنامه به بررسی بایدها و نبایدها در تلاوت قرآن، ارتقاي سطح فرهنگ مردم در حوزه تلاوت قرآن كريم شامل تبيين الزامات براي قاريان و مستمعين، ارائه نکات راهبردی برای مخاطبان در حوزه تلاوت، راهبردی کردن نکات ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد فضای توجه به فرهنگ تلاوت و فرهنگ استماع تلاوت، تبیین و تشریح توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص آداب تلاوت و آداب استماع و تبيين موضوع اخلاق حرفه‌اي قاريان با حضور عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی، محمود لطفی‌نیا، علی‌اکبر توپچی و رحیم خاکی، علی‌اکبر حنیفی، سعید رحمانی، حمیدرضا احمدی‌وفا و... ضبط و به سمع و نظر شنوندگان و مخاطبان رادیو قرآن رسید.
رحمانی در پاسخ به اینکه آیا به آن هدفی که در پخش اولین سری این برنامه مد نظر بود، رسیده‌اید یا خیر؟ ادامه داد: به آن چیزی که می‌خواستیم و آن نکاتی را که مدنظر داشتیم، رسیدیم به گو‌نه‌ای که اکثر برنامه‌ها، همراه با بازخورد خوب از سوی مخاطبان همراه بود.
قسمت‌های پرمخاطب
وی با اشاره به اینکه حتی برنامه‌هایی که با حضور کارشناسانی چون سعید رحمانی، احمد ابوالقاسمی و حمیدرضا احمد‌ی‌وفا در ایام مسابقات سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف برگزار شد بسیار با استقبال همراه بود، تصریح کرد: به دلیل اینکه طی این مسابقات به معیارها و ویژگی‌های قاری در مسابقات با قاری مجلسی‌خوان و تأثیر مسابقات بر روی تربیت قاری مجلسی‌خوان پرداخته شد.
بازپخش 4 قسمت
رحمانی با اشاره بر اینکه موضوعاتی چون قرائت قرآن به عنوان حرفه و شغل و تأثیر ویژگی‌های اخلاقی قاری بر روی تلاوت از مواردی بود که با بازخوردهای خوبی همراه بود، اضافه کرد: البته چهار برنامه با کارشناسی سیدمحسن موسوی‌بلده در خصوص تلاوت‌های معیار در نگاه اهل‌بیت(ع)، روایات و قرآن و محمود لطفی‌نیا که در خصوص ویژگی‌های اخلاقی قاری است، طی هفته‌های آینده مجدداً بازپخش می‌شود.
رویکرد جدید «توجه به نوجوانان و جوانان قاری و حافظ»
تهیه‌کننده فرهنگ تلاوت بیان کرد: به منظور طراحی جدید این برنامه، ویژه‌برنامه‌های شاخص که مورد توجه بوده است مجدد بازپخش می‌شود تا این برنامه در اواخر فصل بهار با رویکرد جدید «توجه به نوجوانان و جوانان قاری و حافظ» پخش آن از سرگرفته شود.
لازم بذکر است، خبرگزاری ایکنا هر هفته متن کامل این برنامه رادیویی را منتشر می‌کرد که در ذیل قابل مشاهده است.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۰۷:۴۵
0
0
برنامه باعث شناسی نقاط قوت و ضعف می‌شود
captcha