اهدای قرآن به مساجد مجری طرح تلاوت نور
کد خبر: 3486435
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

اهدای قرآن به مساجد مجری طرح تلاوت نور

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد از اتمام کار تالیف تفسیر چهار جلدی قرآن کریم در سال جاری خبر داد و گفت: دو جلد این کتاب تفسیر در سال گذشته به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: محمدرضا  جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور از  اتمام کار تفسیر چهار جلدی تفسیر همراه  در سال 95 خبر داد و به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری  شبستان گفت: تفسیر 300 آیه دیگر قرآن کریم  که در دو جلد کتاب جمع آوری شده است سال گذشته به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور و ستاد تفسیر قم به اتمام رسید.
وی بیان کرد: امسال بنا است، کار تالیف دو جلد دیگر این کتاب تفسیر که شامل 300 آیه قران کریم است، به پایان برسد و این کتاب چهار جلد در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار گیرد.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور خاطر نشان کرد: در این کتاب تفسیر همراه چهار جلدی سعی شده است آیات کاربردی قرآن کریم تفسیر شود.
وی از اهدای 30 هزار جلد قرآن کریم برای 27 هزار مرکز مجری طرح تلاوت نور در سال 95 خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری 788 کلاس تفسیر کوتاه جزء سوم قرآن کریم، در سال ۹۴ افزود: سال گذشته در ماه مبارک رمضان یک‌هزار جلسه جزءخوانی قرآن کریم و 5 هزار جلسه آموزش روخوانی روانخوانی حفظ و مفاهیم قرآن با استقبال خوبی برگزار شد. همچنین در خلاصه‌نویسی برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی مشارکتی سازنده داشتیم.
وی به برپایی جشن نور با همکاری شبکه قرآن سیما هم اشاره کرد و گفت: در دهه مبارک فجر سال گذشته جشن نور با حضور فعالان قرآنی در سه استان اردبیل، هرمزگان و یزد با مشارکت شبکه قرآن سیما برگزار شد.
جعفری با بیان اینکه حمایت از 35 طرح ارائه شده از سوی کانون‌های استان‌ها با رویکرد و موضوعات قرآنی از دیگر اقدامات سال گذشته بود، تصریح کرد: برپایی 100 جلسه محفل انس با قرآن، 300 جلسه سنتی آموزش کلام وحی و همچنین تهیه محتوای آموزش قرائت صحیح نماز شامل لوح فشرده صوتی، جزوه آموزشی و فلش کارت برای برگزاری جلسات آموزشی سال گذشته موجب شد تا بسیاری از افراد با آموزه‌های قرآنی انس بگیرند.
captcha