ثبت خاطرات و ایثارگری‌های شهدای گیلان با همه توان و امکان
کد خبر: 3486957
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
در دیدار با اعضای شورای شهر رشت مطرح شد؛

ثبت خاطرات و ایثارگری‌های شهدای گیلان با همه توان و امکان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه قدس گیلان برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان را بزرگترین رویداد استان در سال جاری دانست و گفت: باید از همه توان و امکان در ثبت خاطرات و ایثارگری‌های شهدا استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز،‌21 فروردین در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: گیلان علاوه بر اینکه سرزمین سبزه، گل، گیاه و تفریح است با تقدیم هشت هزار شهید ثابت کرده که سرزمینی است که همواره مدافع نظام، ولایت و انقلاب نیز بوده و جوانان این مرز و بوم با تاسی گرفتن از الطاف الهی نشان داده‌اند که اجازه دست‌اندازی به دشمنان را نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان چندین سال به تعویق افتاد، از عزم جدی برای برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان بزرگترین رویداد استان در سال ۱۳۹۵ خواهد بود و باید از همه توان و امکان در ثبت خاطرات و ایثارگری‌های شهدا استفاده کرد.

عبدالله‌پور با قدردانی از همت خوب اعضای شورای شهر رشت در زنده ‌نگه ‌داشتن ارزش‌های اصیل شهدا و انقلاب اسلامی، اضافه کرد: قطعا هر کس برای شهدا هر کاری که می‌تواند انجام دهد، شهدا خودشان شفیع او خواهند بود.

ابراهیم جوادی، مسئول دبیرخانه کنگره شهدای گیلان نیز در این دیدار، با تاکید بر اینکه ارتباطات خوبی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت جهت اجرای کنگره مذکور  وجود دارد، تصریح کرد: درخواست ما از شورا و شهرداری رشت، فضاسازی شهری و آماده کردن شهر برای برگزاری این کنگره است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره به همه شهرهای استان برمی‌گردد، اما بیشترین تمرکز روی شهر رشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: میدان شهرداری رشت می‌تواند مکانی مناسب برای برگزاری این رویداد بزرگ باشد.

محمد رفیعی نوده،‌ رئیس شورای شهر رشت در ادامه، با اشاره به همفکری اعضای شورای شهر در اجرای برنامه‌های مهم این کنگره، عنوان کرد: ان‌شاء‌الله در یک مصوبه از شهردار رشت می‌خواهیم تا نهایت همکاری را برای اجرای این کنگره مبذول دارد.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت نیز، با تبریک سال نو، میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهدای اخیر مدافع حرم، گفت: همه ما مرهون خون شهدا هستیم و توفیق خدمت به آنها وظیفه ماست.
وی به فضاسازی شهری برای برگزاری کنگره اشاره کرد و متذکر شد: معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی شهرداری رشت تمام تلاش خود را برای این مهم ارائه خواهد کرد.
شیرزاد همچنین به اعطای نشان ایثار به مادران شهدا به ویژه مادران شهدای شهرستان رشت تاکید کرد.

مظفر نیکومنش، یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، خاطرنشان کرد: همه اعضای شورا در اجرای این کنگره مصمم هستند. در واقع ما می‌خواهیم یکی از بهترین کنگره‌های شهدای کشور در استان گیلان و در شهر رشت برگزار شود.

امیرحسین علوی، دیگر عضو شورای شهر رشت نیز، با تبریک سال نو و تاکید بر وضعیت نامناسب بودجه شهرداری رشت، گفت: علی‌رغم این کمبودها شورا و شهرداری نهایت تلاش خود را برای ادای دین به شهدا انجام خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه ممکن است برگزاری کنگره دیگر هفت یا هشت سال دیگر به طول بیانجامد، اظهار کرد: اگر از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش‌های دولتی و غیردولتی بهره‌گیری شود می‌توان نتیجه مطلوب گرفت.

علوی افزود: اعضای شورا به طور جدی پای کار هستند و عملیاتی وارد میدان خواهند شد.

سیدرضا موسوی روزان نیز با تبریک سال نو و تسلیت شهادت شهدای اخیر مدافع حرم، یادآور شد: ما آفریده شده‌ایم برای بقا و ماندن و راه بقا و ماندگاری هم پیمودن همان راهی است که شهدا رفته‌اند و ان‌شا‌ءالله ما بتوانم ادامه‌دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم همه ما ثابت کنیم که در عمل مدافع آرمان‌های شهدا هستیم و ان‌شاءالله با همکاری شورا و شهرداری بتوانیم کاری ماندگار در این زمینه انجام دهیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۵:۲۲
0
0
با این اقدام خاطرات و رشادت‌های شهدا و ایثارگران برای افراد جامعه معرفی می‌گردد.
captcha