جشن ازدواج 22 زوج جوان در قالب ازدواج آسان در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3489045
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
همزمان با میلاد امام جواد(ع)؛

جشن ازدواج 22 زوج جوان در قالب ازدواج آسان در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیرستاد مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) از برگزاری جشن‌های ازدواج آسان به عنوان یکی از برنامه‌های مستمر این هیئت خبر داد و گفت: ازدواج 22 زوج جوان در قالب ازدواج آسان از برنامه‌های کانون جوادالائمه(ع) در حرم رضوی است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از خراسان رضوي، مهدی‌ رجب‌پور، دبیر ستاد مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) امروز، 28 فروردین‌ماه در نشست تشریح برنامه‌های میلاد امام جواد(ع) در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد عنوان کرد: چند سالی است که برنامه‌ها و جشن‌های میلاد نهمین امام(ع) انجام می‌شود و ستادی به همین منظور تشکیل شده است که ما با همکاری مناسب رسانه‌های خبری به دنبال موج و جریان‌سازی فرهنگی در جامعه هستیم تا خدماتی شایسته در این راستا ارائه شود.
رجب‌پور افزود: به همت بزرگان دینی همچون مرحوم عابدزاده و آیت‌الله سید‌مهدی‌ عبادی که دغدغه‌هایی در این زمینه داشتند؛ ما هم در این راستا از آنها الگو گرفته‌‌ایم تا شهر امام رضا(ع) در شب ولادت فرزند نازنینش متفاوت از دیگر اعیاد و مناسبت‌ها در طول سال باشد که توجه به این جریان می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی شهر را برطرف کند.
وی در مورد ایجاد شور و نشاط معنوی در مشهد همزمان با ولادت امام جواد(ع)، عنوان کرد: ولادت امام جواد(ع) می‌تواند شادی بی‌گناه و نشاط و معنویت را با خود به همراه داشته باشد به همین منظور ستادی در کانون مسجد جواد‌الائمه(ع) نسبت به جشن‌های ولادت امام جواد(ع) تشکیل شده است.
گلباران حرم رضوی در شب ولادت ابن‌الرضا(ع)
دبیر ستاد مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) گفت: برنامه اصلی و محوری؛ گلباران حرم رضوی در شب ولادت فرزند بزرگوارشان امام جواد(ع) است که شامگاه یکشنبه، 29 فروردین‌ماه همزمان با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در عرصه میدان شهداء شروع می‌شود و فراخوان این برنامه و مهمانان آن نیز از سراسر کشور طی دیروز و امروز وارد مشهد شده‌اند.
وی ابراز کرد: روز یکشنبه، 29 فروردین‌ماه که روز ارتش نیز نامگذاری شده است، پاسداشتی از نیروهای ارتشی صورت می‌گیرد و نورافشانی نیز پیش‌بینی شده است، علاوه بر آن اجرای برنامه‌های شاد و معنوی در میدان شهداء و توزیع سه هزار گل، پذیرایی شربت و شیرینی نیز انجام شده و بنرها و سربندهایی که با نام جواد‌الائمه(ع) چاپ و تکثیر شده و در اختیار مخاطبان برای بستن بر پیشانی قرار می‌گیرد.
دبیر ستاد مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) در ادامه با اشاره به اینکه 9 فرزند شهید مدافع حرم شناسایی و برای حضور، تجلیل و اهدا هدایایی در این مراسم دعوت شده‌اند، اضافه کرد: این اقدام بدان جهت است تا در ایام شادی نیز دل بچه‌های شهید را شاد کرده باشیم.
وی ابراز کرد: مهمانانی از سراسر کشور به مناسبت ولادت امام جواد(ع) و با دعوت کانون جواد‌الائمه(ع) در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، از جمله 300 نفر از بانوان یزدی که توان زیارت نداشته و از خانواده‌های محروم هستند نیز به مهمانی و جشن میلاد جواد‌الائمه(ع) دعوت شده و در این مراسم حضور دارند.
دبیر ستاد‌ مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) برگزاری جشن‌های ازدواج آسان را از جمله برنامه‌های مستمر این هیئت و کانون دانست و گفت: ازدواج 22 زوج جوان در قالب ازدواج آسان که از برنامه‌های کانون جوادالائمه(ع) است که با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی، کارشناس رسانه ملی، مداحی مجید بنی‌فاطمه و اجرای سیدجواد هاشمی، مجری و بازیگر در مراسم میلاد امام جواد(ع) به خانه بخت می‌روند.
حضور 22 زوج زیارت اولی در حرم رضوی
وی با اشاره به اینکه چهارمین مرحله از زوج‌های جوانی که تاکنون به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، در قالب 22 زوج زیارت اولی از جنوب استان کرمان وارد مشهد شده‌اند، ابراز کرد: برنامه اسکان و پذیرایی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است و جهت زیارت در این ایام به حرم رضوی مشرف می‌شوند.
رجب‌پور اضافه کرد: 30 دستگاه اتوبوس از شعبه‌های حاشیه شهر آماده و سازماندهی شده‌ است، همچنین کانون جواد الائمه(ع)، چهار شعبه در جاهد‌شهر ،‌مهرآباد، عباس‌آباد و سیس‌آباد دارد که اعضاء آن به درب منازل و یا مساجد اطراف مناطق محروم که از خانواده‌های مؤمن و محروم هستند، حاضر می‌شوند و شیرینی و گل به آن‌ها می‌دهند و آن‌ها را برای زیارت به حرم امام رضا(ع) منتقل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در جریان‌سازی فرهنگی برای این مناسبت مهم از همه ابزارهای موجود از فضای مجازی تا چاپ پوستر و بنر استفاده کرده‌ایم، عنوان کرد: به عنوان نمونه مرحله کتبی و نهایی مسابقه 40 حدیث از امام جواد(ع) امروز بعدازظهر برگزار می‌شود که 1000 نفر در این مسابقه شرکت‌کردند و اهدای جوایز در روزهای آینده خواهد بود.
دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان
وی عنوان کرد: ظهر دوشنبه، 30 فروردین‌ماه کانون و هیئت امام جواد(ع) با حضور در دفتر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با ایشان دیدار و از بیاناتشان استفاده می‌کنند.
رجب‌پور در ادامه بیان کرد: مسابقه طبخ کیک امام جواد(ع) نیز 29 فروردین‌ماه از ساعت 5 بعدازظهر برگزار می‌شود که تیم بانوان در میدان شهداء آماده و حاضر هستند و افرادی که تمایل به شرکت در مسابقه را دارند، می‌توانند کیک‌ طبخ شده خود را تحویل دهند تا کیک‌ها بین خانواده‌های شرکت‌کننده اهداء و در نهایت به سه نفر از شرکت‌کننده‌ها و سه نفر از طبخ کننده‌ها به قید قرعه جایزه اهدا می‌شود.
دبیر ستاد‌ مردمی هیئت و کانون جوادالائمه(ع) تصریح کرد:‌ در رواق دارالهدایه حرم رضوی که آستان قدس در اختیار کانون جوادالائمه(ع) قرار داده است مراسم پایانی شب ولادت با مداحی حاج کاظم ذوقیان به پایان می‌رسد.
captcha