مراسم اعتکاف ساده و بی‌تکلف برگزار شود
کد خبر: 3489065
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
امام جمعه گرمدره:

مراسم اعتکاف ساده و بی‌تکلف برگزار شود

گروه اجتماعی: امام جمعه گرمدره گفت: برنامه‌های اعتکاف و تدارک این ایام باید ساده و به دور از تشریفات باشد تا با روح اعتکاف در تضاد قرار نگیرد.

حجت الاسلام حسین شاهرودی رستمی، امام جمعه گرمدره در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از البرز، اظهارکرد: ماه‌‌های رجب، شعبان و رمضان همانند فصل بهار برکات زیادی دارند و اگر قلب انسانی به واسطه گناه دچار قساوت شده باشد، می‌تواند در این ایام خود را از گناه پاک کند.
وی افزود:باید تلاش کنیم زمینه تقویت فضای معنوی بیش از گذشته در جامعه ایجاد شود و با توجه به قدمت اعتکاف ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت فضای معنوی در استان فراهم شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ذکر خدا در اعتکاف باید محور برنامه‌های معتکفین باشد و در این ایام تلاش شود خودمان را بیشتر پیدا کنیم تا ارزش و جایگاهی که خدا به ما عطا کرده به خوبی بشناسیم.
شاهرودی رستمی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های اعتکاف، اندیشه و تفکر است و در این مراسم لازم است از عادت‌هایی که انسان را غرق دنیا می‌کند، دوری شود.
امام جمعه گرمدره ابراز کرد: هدف انقلاب‌های الهی ترویج ذکر در جوامع بشری است و مطالعه قرآن کریم می‌تواند انسان را در خودشناسی، تحول و رسیدن به اهداف ترسیم شده در انقلاب‌های انبیایی یاری دهد.
وی یادآورشد: نباید بندگی‌ها فدای کسب روزی شود زیرا خدای متعال تضمین کرده که رزقِ انسان را تأمین خواهد کرد و از انسان خواسته که تنها به ذکر و بندگی خدا مشغول باشد و دغدغه رزق و روزی را نداشته باشد.
این مسئول گفت: برنامه‌های اعتکاف باید به تقویت نماز جمعه‌ هم کمک کند و تبلیغ برای حضور پرشورتر مردم در نماز جمعه، از دستورات نماز جمعه است که امروز رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی مسئولیت آن را برعهده دارد و هر چند کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته اما همچنان فرصت‌های بیشتری در این فضا وجود دارد که باید استفاده شود.
شاهرودی رستمی در پایان پرهیز از تشریفات را لازمه برنامه اعتکاف دانست و گفت: برنامه‌های اعتکاف و تدارک این ایام باید ساده و به دور از تشریفات باشد تا با روح اعتکاف در تضاد قرار نگیرد.
captcha