اعتکاف مایه اعتلا و ترقی معنویت در جامعه است
کد خبر: 3489322
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

اعتکاف مایه اعتلا و ترقی معنویت در جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل اعتکاف را مایه اعتلا و ترقی معنویت در جامعه دانست.

حجت‌الاسلام سیدرحمت کیائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به رشد چشمگیر حضور اقشار مختلف مردم در مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سنوات گذشته، اعتکاف را مایه اعتلا و ترقی معنویت در جامعه دانست و اظهار کرد: اگرچه اعتکاف امری فردی است، اما در جمع و مسجد جامع تبلور پیدا می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله در مدیریت اعتکاف جذب جوانان و کیفیت بخشی در برنامه های این آیین است، چرا که اعتکاف بیش از هر مراسم دیگری با حضور جوانان شور و نشاط دارد و مشتریان اصلی این برنامه بی نظیر نیز جوانان هستند و باید بیش از پیش به این مقوله اهمیت داده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل با اشاره به شور و اشتیاق مردم به حضور در مراسم اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف فضای بسیار خوبی برای ارائه برنامه‌ها و خدمات دینی است و ایمان و باورهای جامعه را تقویت کرده و مانع گسترش ناهنجاری ها در جامعه می‌شود.

این مسئول فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری گفتمان های دینی، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین، سخنرانی های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل شرعی از جمله برنامه های مهم امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان سیاهکل است.

captcha