1000 نفر از مردم الیگودرز معتکف می‌شوند
کد خبر: 3489432
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
محمودی:

1000 نفر از مردم الیگودرز معتکف می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز از برگزاری مراسم اعتکاف سال‌جاری با حضور بیش‌از ۱۰۰۰ نفر معتکف در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد محمودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: اعتکاف سنت رسول خدا است و در دین مبین اسلام به انجام این سنت حسنه تأکید بسیاری شده است زیرا اعتکاف امری برخاسته از ارزش‌ها و دستورات دینی و الهی است، پس پسندیده است که هرکس به اندازه توان خود از آن بهره گیرد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مراسم اعتکاف امسال در بیش‌از ۱۰ مسجد شهری و روستایی شهرستان الیگودرز برگزار خواهد شد که با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده و استقبال خوب اقشار مختلف مردم جهت ثبت‌نام در این آیین معنوی، پیش بینی می‌کنیم در مراسم اعتکاف سال‌جاری بیش از هزار نفر از مردم این شهرستان شرکت نمایند.
محمودی در ادامه از برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در چهار مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان و در چهار مسجد در بین معتکفین آغاز شده و تا پایان این مراسم معنوی نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: قرائت صحیح حمد و سوره و ذکرهای نماز، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و بهره‌مندی معتکفین از برنامه ‌های متنوع قرآنی در طی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف سال‌جاری از اهداف اجرای این طرح است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی الیگودرز در ادامه از استقبال پرشور اقشار مختلف مردم این شهرستان جهت حضور در مراسم اعتکاف سال‌جاری خبر داد و  گفت: با وجود گذشت چند روز از آغاز ثبت¬نام معتکفین، شاهد نام‌نویسی گسترده‌ی اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان و ازدحام علاقمندان برای ثبت‎نام و شرکت در مراسم روح‌بخش اعتکاف در مراکز ثبت‌نام هستیم.
وی افزود: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی کارکنان خدوم تبلیغات اسلامی  و اجرای برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی در سطح شهرستان توانسته‌ایم به یاری خداوند متعال بستر مناسبی را برای حضور اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی فراهم کنیم.
captcha