برنامه‌های فرهنگی اعتکاف در بجنورد اعلام شد
کد خبر: 3489493
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

برنامه‌های فرهنگی اعتکاف در بجنورد اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی در اعتکاف سال گذشته، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اعتکاف امسال را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی از آماده سازی ۱۲ مسجد این شهرستان برای حضور معتکفین خبر داد و اظهار کرد: بازدید از این مساجد انجام شده است و طی جلساتی که با هیئت امنا برگزار شد، به‌دنبال برگزاری هر چه مطلوب‌تر مراسم اعتکاف هستیم.
وی از آسیب‌شناسی برنامه‌های فرهنگی که در اعتکاف سال گذشته اجرا شد خبر داد و افزود: بررسی نقاط ضعف، تقویت برنامه‌های قوی و تاثیرگذار و نیز توجیه رابطین فرهنگی در این راستا انجام گرفته است.
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در خصوص برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده برای اعتکاف امسال نیز گفت: گفتمان‌های دینی، حلقه های معرفت، جلسات آموزشی آشنایی با نهج البلاغه، جلسات مهدویت، محافل انس با قرآن، تفسیر قرآن، تبیین احکام مربوط به اعتکاف، ختم ادعیه(عهد، ندبه، کمیل و...)، ایستگاه تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی به شبهات دینی را از جمله این برنامه ها برشمرد.
وی افزود: استفاده از حضور مداحان، سخنرانان ویژه از جمله حجت‌الاسلام محمدی خراسانی از اساتید حوزه علمیه قم، در برنامه‌های اعتکاف امسال پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها به دنبال ترویج سنت حسنه و ایجاد فضای معنوی در جامعه هستیم، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است تا از حضور پزشکان در جمع معتکفین استفاده شود تا از توصیه‌های آنان نیز بهره‌مند شوند.
آئین معنوی اعتکاف، ۱۳ رجب همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) مصادف با سوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
captcha