تفكر از عبادات مهم در ايام اعتكاف است
کد خبر: 3489505
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

تفكر از عبادات مهم در ايام اعتكاف است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی گفت: روح انسان در طول سال نیاز به فرصتی برای خلوت با خالق خود دارد. اعتکاف یک عبادت فردی است و در این ایام مهم است که معتکف تفکر کند و روحیه خود را به لحاظ معنوی بازيابي کند.

حجت‌الاسلام عسگر مهدوی‌کیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با اشاره به برگزاري برنامه معنوي اعتكاف در 2 مسجد در اين شهرستان، گفت:  مسجد جامع ویژه آقایان و مسجد امام حسین(ع) ویژه بانوان برای میزبانی از مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

وي در خصوص برنامه​هاي پيش​بيني شده در ايام اعتكاف گفت: کلاس‌های اخلاق، گفتمان دینی، محفل انس با قرآن، صحیح‌خوانی قرآن و نماز و بزگداشت سالروز ميلاد حضرت علي(ع)  از برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام اعتکاف است.

مهدوي​كيا در بیان اهمیت اعتکاف گفت: روح انسان در طول سال نیاز به فرصتی برای خلوت با خالق خود دارد. اعتکاف یک عبادت فردی است و در این ایام مهم است که معتکف تفکر کند و روحیه خود را به لحاظ معنوی بازيابي کند. معمولاً کسانی که در آيين معنوي اعتماف شرکت می‌کنند با رضایت‌مندی در سال‌های بعد نیز خواهان شركت در اين برنامه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی پيرامون حفظ روحیه معنوی افراد پس از اعتکاف گفت: حفظ حالت معنوي پس از اين عبادت ارزشمند، كار دشواري است؛ اما جوانان با تقویت حضور خود در مساجد و برنامه​هاي قرآني مي​توانند بر اين حالت باقي بمانند.

captcha