اعتکاف، راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است
کد خبر: 3489669
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
حجت‌الاسلام باقری:

اعتکاف، راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

گروه اجتماعی: رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: اعتکاف در مساجد یکی از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام وامسلمین باقری، امروز، 30 فروردین در جمع مسئولین ستاد اجرای اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف سنگری برای خودسازی و مساجد مکانی برای تجلی عبودیت جوانان است.

وی افزود: اعتکاف از جمله اعمال مستحبی بسیار سفارش شده در دین اسلام است و آیات قرآن، احادیث، سیره عملی پیامبر و ائمه معصومین(ع) بیانگر اهمیت فراوان اعتکاف می‌باشد.

حجت‌الاسلام باقری گفت: در دنیای کنونی و با توجه به مظاهر و تبلیغات روز افزون رسانه‌های معاند با اسلام و انقلاب اسلامی، اعتکاف یکی از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی تصریح کرد: همه ساله شاهد حضور گسترده جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده در مساجد اصلی شهرها هستیم و این حضور پر رنگ نشان از درک صحیح آنها از اسلام است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در 3 مسجد بزرگ این فرماندهی خبر داد و تصریح کرد: مساجد حضرت ولیعصر(عج) و امام حسین(ع) ویژه برادران و مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان رسالت (شهید محمد بیگلو) ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف سال گذشته تعداد 486 نفر معتکف شدند که بیش از 95 درصد از آنها را جوانان تشکیل می‌دادند که به نوعی از میانگین حضور جوانان در کشور بالاتر بود.

captcha