از بيان اثرات توبه تا حضور همسران شهدای مدافع حرم در اعتكاف دانشگاه رامين
کد خبر: 3489762
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

از بيان اثرات توبه تا حضور همسران شهدای مدافع حرم در اعتكاف دانشگاه رامين

گروه اجتماعي: مراسم معنوی اعتكاف دانشجويان دانشگاه كشاورزی و منابع طبيعی رامين از بيان اثرات توبه تا حضور همسران شهدای مدافع حرم را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جولایی‌مفرد، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: مراسم معنوي اعتكاف دانشجويي در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه دانشجويان مي‌توانند به منظور ثبت‌نام تا چهارشنبه 1 ارديبهشت‌ماه اقدام كنند، گفت: برگزاري مراسم معنوي اعتكاف مصوبه شوراي فرهنگي دانشگاه بوده است كه ستاد آن با حضور معاون آموزشي، معاون اداري و مالي، حراست، معاون دانشجويي و فرهنگي و هيئت دانشجويي و نهاد رهبري دانشگاه تشكيل شد.

جولايي‌مفرد افزود: براين اساس مقرر شده بين 120 تا 150 معتكف در مراسم اعتكاف پذيرش شود و چون در اين دانشگاه يك مسجد وجود دارد بنابراين فقط براي دانشجويان دختر اعتكاف برگزار مي‌شود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين به برنامه‌هاي سه روز اعتكاف اشاره كرد و گفت: جلسات سخنراني با موضوعات اثرات توبه و تاثير در ارتقا جوانان، حفظ كرامت زن در اجتماع، طب سنتي اسلامي با حضور علما و استادان دانشگاه از جمله اين برنامه‌ها است.

وي افزود: همچنين حضور يك مبلغه به منظور مشاوره و سخنراني، قرائت مناجات و دعاخواني، گراميداشت جشن ولادت امام علي(ع)، برگزاري مراسم رحلت حضرت زينب(س)، دعوت از يكي از همسران شهداي مدافع حرم از ديگر برنامه‌هاي اعتكاف اين دانشگاه است.

جولايي‌مفرد با اشاره به اينكه اعتكاف در مسجد اميرالمومنين(ع) دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين برگزار مي‌شود، عنوان كرد: در پايان مراسم اعتكاف دانشجويان با حضور مسئولان دانشگاه بر مزار شهداي گمنام با اين شهدا ميثاقي دوباره مي بندند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين تصريح كرد: هدف از اعتکاف این دانشگاه ایجاد زمينه‌اي مناسب براي تفكر و تامل دانشجويان است.

captcha