اعتکاف راهبردی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است
کد خبر: 3489807
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

اعتکاف راهبردی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بجنورد، اعتکاف را راهبردی تاثیرگزار در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان برشمرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی  بجنورد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، استفاده از برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآن و مهدویت را از جمله راهکارهای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه جامعه و به‌خصوص قشر جوان برشمرد.
وی افزود: اعتکاف از جمله این برنامه‌هاست که باید از این ظرفیت در راستای تعمیق باورها و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی به نحو مطلوب بهره برد.
وی با بیان اینکه از میان عبادات مستحبی، اعتکاف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اعتکاف در درون خود مجموعه‌ای از بهترین عبادات واجب و مستحب را دارد و به‌عبارتی معجونی شفا بخش و سازنده است.
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی اعتکاف باید به‌گونه‌ای تدوین شود که از فلسفه آن فاصله نگیرد، اظهار کرد: رعایت اصول و آداب برگزاری برنامه‌های آئین اعتکاف، سبب ترویج و نهادینه شدن این سنت حسنه در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان موجودی است که دارای دو بعد جسمانی و روحانی است، افزود: روح انسان همانند جسم، نیاز به پرورش و رشد دارد، بنابراین تغذیه معنوی و رعایت اصول سبب رشد و تعالی روحانی انسان می‌شود و از وارد آمدن خسارت و لطمه جلوگیری می‌کند.
هدایتی اعتکاف را فرصتی برای تغذیه معنوی و روحانی آدمی عنوان و اظهار کرد: شرکت در مراسم اعتکاف و بهره‌مندی از فیوضات آن، می‌تواند جوانان را در مقابل همجه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بیمه کند.
captcha