احزاب بازوی فکری دولت در عملیاتی‌شدن شعار سال هستند
کد خبر: 3490473
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
رئوفیان:

احزاب بازوی فکری دولت در عملیاتی‌شدن شعار سال هستند

گروه سیاسی: دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در تشریح نقش احزاب در تحقق شعار سال گفت: اعضای احزاب معمولا نخبگان کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... هستند که می‌توانند بازوی فکری دولت و مسئولان کشور در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باشند.

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش و کارکرد احزاب در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: نقش احزاب در تحقق شعار سال بستگی زیادی به اعضای حزب و سطح تخصص و کارآمدی آنها دارد. به تعبیر دیگر هریک از اعضای حزب باید در موضوع خاصی، به طور تخصصی و عالمانه اثرگذار باشند تا بتوانند نظرات کاربردی، نه شعاری، ارائه دهند.

دولت بسترهای ایفای نقش احزاب در تحقق شعار سال را فراهم کند 

وی ادامه داد: ما در حزب اسلامی ایران زمین افرادی را داریم که با تخصص‌های مختلف علمی و شغلی می‌توانند در ابعاد مختلف شعار سال اظهارنظر کنند و به دولت کمک و یاری‌رسانی کنند. در بحث اقتصاد مقاومتی به دلیل وجود افراد برجسته از اساتید دانشگاه در حزب تصمیم گرفته شد از این ظرفیت فکری برای خدمت به نظام استفاده شود و از طرف دیگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حزب به منصه ظهور برسد.

رئوفیان عنوان کرد: حتی حزب این آمادگی را اعلام کرد که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، مسئولیتی را در این زمینه بپذیرد. به عقیده من دولت باید از ظرفیت فکری و تخصصی احزاب استفاده کند و بسترهای ایفای نقش آنها را در تحقق شعار سال فراهم کند.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین اظهار کرد: حزب ما در راستای اقدام عملی موضوعات بازارچه‌های مرزی، قاچاق کالا، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد خانواده را به عنوان ابعاد اقتصاد مقاومتی برای مطالعه و ارائه راهکار انتخاب کرد و کارگروه اقتصاد مقاومتی در حزب تشکیل شد و در حال تدوین یک مانیفست است و می‌توان گفت توان این را داریم که در این زمینه‌ها راهکارهای لازم را به قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارائه دهیم و مسئولیت بپذیریم.

احزاب؛ بازوی فکری دولت برای عملیاتی کردن شعار سال

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز می‌تواند در این زمینه از احزاب مشاوره بگیرد. زیرا احزاب به دلیل اینکه نهاد واسطه میان مردم و حاکمیت هستند می‌توانند به خوبی موانع و مشکلات اجرای اقتصاد مقاومتی را با یک نگاه عملیاتی به واسطه لمس مشکلات اقتصادی مردم به گوش مسئولان برسانند و به اصلاح انحرافاتی که ممکن است در اجرای شعار سال از سوی دستگاه‌های اجرایی رخ دهد کمک کنند و دولت باید از نظرات احزاب استقبال کند.

رئوفیان با بیان اینکه دولت یازدهم در مجموع روابط مناسبی با احزاب داشته است و سعی کرده تعامل مثبتی با احزاب داشته باشد، گفت: لازم است دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز از طرفیت احزاب غفلت نکند و از نظرات و پیشنهادات احزاب کشور استفاده کند. این کار از یک سو کمک به پیشبرد اهداف شعار سال است و از سوی دیگر می‌تواند به فعال شدن احزاب کمک شایانی کند تا فعالیت آنها تنها به رقابت‌های انتخاباتی و زمان انتخابات محدود نشود و ظرفیت‌های بالقوه آنها در حوزه‌های مختلف فعال شود.

وی تأکید کرد: اعضای احزاب معمولا نخبگان کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... هستند که می‌توانند بازوی فکری دولت و مسئولان کشور در عملیاتی شدن شعار سال باشند.

captcha