ساماندهی 18 هزار گلزار شهید سمنان تا پایان سال جاری
کد خبر: 3490610
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
شهیدی خبر داد:

ساماندهی 18 هزار گلزار شهید سمنان تا پایان سال جاری

گروه جهاد و حماسه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان گفت: تاکنون 230 هزار گلزار شهدای این استان ساماندهی شده و 18 هزار گلزار نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر هیئت دولت به استان سمنان در دیدار با خانواده‌های شهیدان سیدرضا و سیدمحمد کیا، حمید مداح جانباز 70 درصد و سیدرضی نبوی‌چاشنی، جانباز و آزاده جنگ تحمیلی در استان سمنان، گفت: حضور در گلزارهای مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معزز ایثارگر توفیقی است که بر عهده ما به عنوان خادمان خانواده‌های شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان زحمات زیادی را برای حفظ اسلام و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند، افزود: من حامل سلام ویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به خانواده‌هایی هستم که  عزت و افتخار امروز کشور، نتیجه زحمات و از خود گذشتگی‌های آنان است.

حجت‌الاسلام شهیدی خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: ایثارگری عنایت خداوند به بندگان خاص است و همه ما مدیون تلاش‌ها، زحمات و جان‌فشانی ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها هستیم.

معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه موفقیت ایثارگران در تمام عرصه‌ها منوط به پشتیبانی همسرانی است که قطعاً در اجر آنان سهیم هستند، ادامه داد: انگیزه همسران جانبازان و آزادگان در خدمت و پرستاری از همسران خود در نزد خداوند مأجور است؛ چرا که ارزش‌های معنوی ایثار با هیچ کدام از معیارهای مادی و دنیوی و مفاهیم عمیق فداکاری قابل قیاس نبوده و برای دنیاطلبان نیز قابل هضم نیست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستایش روحیه خستگی ناپذیر جانبازان و آزادگان، اظهار کرد: فرزندان ایثارگران باید پیرو و قدردان پدران خود باشند و برای تحقق کامل آرمان‌های آنها بکوشند.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه مسئولان بنیاد در دیدار با ایثارگران رسیدگی به امور درمانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند، افزود: خادمان شهدا دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را مغتنم می‌شمارند و این دیدارها با توجه به آمار بالای ایثارگران در کشور در حد بضاعت و توان مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد یادآور شد: هیچ اقدامی با جانفشانی و ایثارگری ایثارگران قابل قیاس نیست و فقط می‌توانیم سپاس‌گزار زحمات و فداکاری‌های آنها باشیم. راهی که شما انتخاب کردید راه امام حسین(ع) و راه همسران شما راه حضرت زینب(س) است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از این دیدارها با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد و با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حاضر در این گلزار شهدا به صورت صمیمی دیدار و گفت‌وگو و دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات آنها را صادر کرد.

حجت‌الاسلام شهیدی همچنین در حاشیه این دیدار از ساماندهی گلزارهای شهدای استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: از 248 گلزار شهدا در استان سمنان تاکنون 230 گلزار مطهر شهدا ساماندهی و بهسازی شده و ساماندهی 18 گلزار باقیمانده در دستور کار قرار دارد که امیدواریم ساماندهی آنها تا پایان سال جاری به پایان برسد.

captcha