معلم قرآنی که خود تفسیر آیه شهادت شد + عکس
کد خبر: 3490737
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

معلم قرآنی که خود تفسیر آیه شهادت شد + عکس

گروه جهاد و حماسه: شهید قرآنی عباس حصارکی، معلم قرآن کریم بود که با پیروی از کلام الله مجید توانست خود را تفسیری از آیه جهاد و شهادت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شب میلاد مولایمان امیرالمؤمنین(ع) اسوه جوانمردی است او که در جنگ خندق وقتی عدو خدو بر صورت مبارکش انداخت، شمشیرش را غلاف کرد که مبادا از اخلاص مجاهدتش کم شود. شیعیان علی(ع) نیز در هشت سال دفاع مقدس آزمون جوانمردی و اخلاص را تجربه کردند و سربلند بیرون آمدند.

امروز خوشحالم که در آستانه سالروز میلاد مولا به دیدار خانواده یکی از شاگردان خوب ایشان، شهید عباس حصارکی نائل می‌شوم، عباس، شهید 25 ساله‌ای است که عمر کوتاهش را صرف تلاوت، تدریس و عمل به قرآن کرد و اکنون نامش به عنوان یکی از شهدای قرآنی مطرح می‌شود.

معلم قرآنی که خود تفسیر آیه شهادت شد

منزل شهید در خیابانی مزین به نام وی در حصارک تهران قرار دارد و برادر شهید در حسینیه‌ای که محل برگزاری جلسات قرآن محله در طبقه پائین منزلشان است، میزبانم می‌شود.

پدر و مادر شهید، چندسالی است که به دیدار دوباره فرزندانشان در سرای باقی نائل شده‌اند.

وی توضیح می‌دهد: عباس در عملیات کربلای 5 بیسیم‌چی تیپ بود و در آن شرایط سخت، وقتی قصد داشت برای استراحتی کوتاه به پشت جبهه بیاید، پشیمان شد و پس از نوشتن نامه خداحافظی به جهبه برگشت تا به فیض شهادت برسد و تیری که به سرش اصابت کرد وسیله این سعادت شد.

برادر شهید ادامه می‌دهد: عباس سرباز و عضو لشکر 77 خراسان بود و پنج مرتبه بعد از خدمت سربازی به جبهه رفت.

وی تاکید می‌کند: عباس در کارهایش بسیار جدی بود و شجاعت زیادی داشت و از تهاجم فرهنگی در هراس بود.

معلم قرآنی که خود تفسیر آیه شهادت شد

برادر شهید می‌گوید: عباس حصارکی شب جمعه‌ای در ماه رجب در سال 1341 شمسی به دنیا آمد و از همان دوران کودکی عضو فعال جلسات قرآن شد و در دوران نوجوانی تاکید می‌کرد که باید همه از شر ابلیس به قرآن پناه ببریم. سال 60 به سربازی رفت و در عملیات رمضان مجروح شد. سال 62 خدمتش تمام شد و شغل معلم امور تربیتی را انتخاب کرد.

وی ادامه می‌دهد: برادرم همیشه با وضو بود و نمازش را در پنج نوبت می‌خواند. سال 63 در حالی که معلم قرآن بود به جبهه رفت و در 28 دی 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید. وی دائم به پیروی از قرآن و اطاعت از ولی فقیه تاکید می‌کرد و در وصیتنامه‌اش خدا را سپاس گفته که راه شهادت را به رویش گشوده است.

برادر شهید در پایان سخنانش تاکید می‌کند: شهدای قرآنی، انوار درخشانی هستند که می‌توانند بهترین راهنما برای نسل امروز باشند. در لحظه خداحافظی می‌اندیشم که خوشا به حال آنها که با شهادت رفتند و بدا به حال امثال من که فریفته و عاشق دنیا مانده‌ایم.

captcha