اتخاذ سیاست‌های تشویقی؛ راهی برای خدمت‌رسانی پزشکان در حاشیه‌ شهر
کد خبر: 3490809
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
رشیدیان عنوان کرد:

اتخاذ سیاست‌های تشویقی؛ راهی برای خدمت‌رسانی پزشکان در حاشیه‌ شهر

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با اتخاذ سیاست‌های تشویقی می‌توان انگیزه لازم برای ایجاد مطب در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را افزایش داده و مشکلات مربوط به ترافیک و پارکینگ را در اطراف بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) تا حدود زیادی مرتفع کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسائل حوزه بهداشت و سلامت استان را بررسی کرد.
وی در این جلسه با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه نظام سلامت، گفت: باید با فراهم کردن شرایط لازم برای توزیع متناسب خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان زمینه رشد شاخص‌های بهداشتی را بیش از پیش فراهم کرد.
وی افزود: ضرورت تدوین سیاست‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای فراهم ساختن شرایط حضور پزشکان متخصص در شهرستان‌های محروم ضروری است.
رشیدیان با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برنامه توسعه زیرساخت‌های استان تا سال 1420 را تهیه کرده است، اظهار کرد: در این برنامه ها رسیدگی به مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان جایگاه ویژه‌ای دارد که با اتخاذ سیاست‌های حمایتی اجرایی می‌شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: پیگیری مسائل مربوط به بیمه سلامت از طریق معاون اول رییس جمهور در دست پیگیری است که امید می رود با افزایش درآمدهای دولت در سال جاری پرداختی این حوزه افزایش قابل توجهی یابد.
وی بیان کرد: با اتخاذ سیاست‌های تشویقی می‌توان انگیزه لازم برای ایجاد مطب در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را افزایش داده و مشکلات مربوط به ترافیک و پارکینگ را در اطراف بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) تا حدود زیادی مرتفع کرد.
یادآور می‌شود، ستاندار خراسان رضوی در این جلسه به بررسی گزارش هیئت مدیره نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مشکلات موجود پرداخت و راهکارهای لازم را در خصوص رفع آن‌ها ارائه داد و بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی از مجاری قانونی با نظام پزشکی تاکید کرد.
captcha