برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآن اهل سنت حوزه علمیه تایباد
کد خبر: 3490864
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآن اهل سنت حوزه علمیه تایباد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استانی جامعه الاسلامیه العربیه (الاحناف) و دارالعلوم شورک ملکی حوزه علمیه احناف شهرستان تایباد، بعد از سه روز رقابت میان متسابقان طلبه اهل سنت خود از چندین استان و با معرفی نفرات برگزیده در روز میلاد امام علی(ع) به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌ا‌‌لمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم جامعه الاسلامیه العربیه (الاحناف) و دارالعلوم شورک ملکی حوزه علمیه احناف شهرستان تایباد و ویژه طلاب اهل سنت که از سه‌شنبه، 31 فروردین‌ماه در این شهرستان آغاز شده بود بعد از رقابت سه روزه میان متسابقان آن، پنجشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه و همزمان با ولادت امیرالمومنان(ع) با معرفی نفرات برگزیده در هر رشته در قالب مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
شروع این مراسم اختتامیه  با تلاوت قرآن مجید توسط  محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن همراه بود و در ادامه سیدیحیی فاضلی، دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مورد روند اجرای این مسابقات گزارشی را ارائه کرد.
در حال
وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات با حضور حدود ۳۰۰ شرکت کننده طلبه آقا، عنوان کرد: این متسابقان از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و استان گیلان  حضور یافتند.
فاضلی با بیان اینکه امر قضاوت و داوری این مسابقات را 11 داور از نمایندگان استان‌های شرکت کننده و از جمله شهرستان تایباد بر عهده داشتند، ادامه داد: این دوره از مسابقات از دوشنبه، 30 فروردین‌ماه آغاز شد و شرکت کنندگان طی سه روز به رقابت پرداختند.
در حال
دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم تصریح کرد: مسابقات روز اول در بخش سخنرانی به زبان عربی بود و به دنبال آن در روزهای دوم و سوم رقابت شرکت کنندگان در رشته‌های تفسیرسوره بقره، حفظ قرآن و احادیث نبوی ادامه پیدا کرد.
در حال
در ادامه مولوی توکلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز گرامیداشت مقام پدر خطاب به قاریان و حافظان کلام وحی، عنوان کرد: حفظ قرآن باید همراه با عمل به قرآن باشد، اگر عمل به قرآن در عصر حاضر جاری بود امروز این آشوب و خونریزی در جهان اسلام وجود نداشت.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام قنبری، معاون فرهنگی واحد اهل سنت حوزه علمیه خراسان رضوی با تبریک ولادت حضرت علی(ع) به بیان قسمتی از کرامات و بزرگی ایشان پرداخت.
در ادامه حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز اظهار کرد: امروز ما پیروان اسلام با انواع شبهات نسبت به اصل دین و وجود خدا از ناحیه کفار و مشرکان مواجه هستیم که به جامعه اسلامی وارد می‌شود.
در حال
وی اضافه کرد:‌ از همین رو وظیفه حوزه‌های علمیه  و همه دلسوزان اسلامی است که از اسلام دفاع کنند زیرا امروز شبهات به انکار اصل و ریشه دین رسیده است.
علاوه بر این در این مراسم که جلیل رحیمی، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز، حسین شرافتی‌راد، فرماندار شهرستان تایباد و مقاماتی از استان‌های همجوار نیز حضور داشتند، نمایندگانی از شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، باخرز، خواف، زاهدان و استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و گیلان به ایراد سخن پرداختند.
در حال
یادآور می‌شود، در پایان مراسم اختتامیه این مسابقات استانی که به همت حوزه علمیه احناف شهرستان تایباد و معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شده بود و با حضور نمایندگان همه استان‌های شرکت کننده از برگزیدگان ششمین مسابقات استانی قرآن کریم در رشته‌های حفظ قرآن و احادیث نبوی، سخنرانی عربی و تفسیر سوره بقره با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۱۲:۵۵
0
0
باز هم از تایباد خبر بزارید.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۱۳:۱۲
0
0
تایباد بااینکه مرز هست ولی خیلی پیشرفت کرده،لطفا از تایباد بیشتر گزارش تهیه کنید.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۱۳:۲۹
0
0
سلام،تایباد خیلی پیشرفت کرده که استاد پناهی اونجا رفته،خیلی خوبه که از تایباد برامون گزارش تهیه میکنید،ممنون
captcha