معاون وزیر بهداشت شهادت پرستار دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت
کد خبر: 3491246
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

معاون وزیر بهداشت شهادت پرستار دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت

گروه سلامت: معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی پیامی شهادت پرستار امدادگر دوران دفاع مقدس خانم سمیرا مسمائی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت طی پیامی شهادت پرستار جانباز و امداد دوران دفاع مقدس سمیرا مسمائی را تسلیت گفت.

متن پیام آقای محمد میرزابیگی بدین شرح است:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»﴿آل عمران ۱۶۹﴾

همواره بانوان انقلاب اسلامی با تأسی از راه و سیره زندگی با برکت حضرت زینب کبری(س) همچنین حرکت در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، در عرصه های مختلف انقلاب با شکوه بیشتری ازخودگذشتگی و ایثارگری کردند.

هنوز بانوان جانباز سرافرازی چون پرستاران دوران دفاع مقدس در بین ما وجود دارند و هر از گاهی  مانند بسیاری از جانبازان دفاع مقدس به خیل عظیم شهدا می پیوندند و این خود درسی برای همگان است و بی‌شک بهترین پاداش‌ها برای مجاهدان فی سبیل الله و جانبازان سرافراز پیوستن به قافله شهداست. در این راه مقدس بار دیگر پرستاری پرتلاش پس از خدمات فراوان در دوران دفاع مقدس و تحمل درد و رنج به یادگار مانده از آن دوران طلایی آنهم از خطه قهرمان پرور خرمشهر، در مسیر آرمان های حضرت زینب سلام علیها و انقلاب اسلامی با بذل جان خویش برگ زرین دیگری از حدیث عشق و ولایتمداری بانوان انقلاب اسلامی را بر کتاب رمزآموز  دفاع مقدس و یادگاران آن دوران افزود و به آرزوی دیرینه خود که همانا فیض عظیم شهادت بود، نایل شد.

در ایام رحلت جانگداز مظهر صبر و استقامت و بزرگ پرستار اسلام ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س)، شهادت جانباز 70 درصد خانم سمیرا مسمائی، از پرستاران و امدادگران دوران دفاع مقدس و پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به محضر حضرت بقیه الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و عموم مردم شریف خطه سرافراز خرمشهر و جامعه پرستاری کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای این بانوی شهیده، هم نشینی با شهدای کربلا و همجواری با حضرت زینب کبری(س) و برای سایر بازماندگان این مرحومه مغفوره صبر و بردباری مسالت می نمایم.

                                                         محمد میرزابیگی

                               معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

به گزارش ایکنا پرستار شهیده خانم سمیرا مسمائی در 23 آذر 1359 در جزیره مینو در حال امدادرسانی به مجروحان جنگ تحمیلی بود که بر اثر اصابت ترکش از دو چشم نابینا شد و سالها در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول به خدمت بود.

این پرستار شهیده در سن 58 سالگی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان جان به جان آفرین تسلیم کرد و بر دوش مردم شهیدپرور شهرهای کرمان و زادگاهش خرمشهر تشییع و در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شود.

captcha