اعتکاف دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 3491489
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

اعتکاف دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی به‌کار خود پایان داد

گروه اجتماعی: با حضور دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه محقق اردبیلی، اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه و مسجد محمدیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، امروز پنجم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: با تلاش و کوششی که دست اندرکاران ستاد اعتکاف داشتند، 170 دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی در اعتکاف دانشجویی شرکت کردند.
مدبر اضافه کرد: از مجموع این تعداد، 156 نفر دانشجوی خواهر در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی و 14 نفر دانشجوی برادر در مسجد محمدیه اردبیل معتکف شدند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در طول ایام اعتکاف برنامه های معنوی مختلفی از جمله سخنرانی مذهبی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن، مداحی، تشکیل حلقه های معرفت، بیان مسائل شرعی، ویژه برنامه ولادت حضرت علی(ع) و مراسم وفات حضرت زینب(س) برگزار شد.
وی افزود: در مورد دانشجویان خواهر به دلیل محدودیت مکان مسجد دانشگاه، این تعداد معتکف سازمان دهی شد، در صورتی که تعداد ثبت نام کنندگان خواهر بسیار بیشتر بود.
مدبر با اشاره به فلسفه وجودی اعتکاف، افزود: اعتکاف به معنی این است که حبس و منع را برای خود قبول کنیم و ریشه کلمه اعتکاف، «عَکَفَ» است که در معانی متعددی همچون «منع»، «حبس» و «ملازم شدن به همراه مواظبت» آمده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در نگاه اسلام، اعتکاف به معنی این است که خود را در خانه خدا حبس کنیم و بسیاری از موارد را بر خود منع و خود را ملازم مسجد کرده تا از روح و جسممان مواظبت کنیم و خود را محدود کرده و تربیت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شخصی که تصمیم به حضور در اعتکاف می گیرد، قطعاً تصمیم دارد فردی مؤدب در درگاه الهی و جامعه بشری باشد، بنابراین باید حد و حدود را رعایت کند و یکی از اهداف اعتکاف نیز مؤدب کردن انسان می باشد.
مدبر تاکید کرد: حال و هوای دانشجویان معتکف نشان از رضایت از اجرای مراسم اعتکاف دارد و ما شاکر پروردگاریم که توانستیم رضایت خاطر معتکفین درگاه الهی را جلب کنیم.
captcha